HTMbuzz begint met uitvoeren stadsbusconcessie Haaglanden
Vandaag gaat HTMbuzz gaat het stadsbusvervoer in Den Haag en in de gemeenten Rijswijk en Leidschendam-Voorburg verzorgen.
De looptijd van de nieuwe concessie is zeven jaar en eindigt op 7 december 2019.
HTMbuzz is een gezamenlijke onderneming van HTM en Qbuzz.
HTMbuzz combineert 150 jaar HTM ervaring met de “frisse visie op openbaar vervoer van Qbuzz”.
Vanmorgen was het een gezellige drukte in de busremise aan de Telexstraat. Het nieuwe logo van HTMbuzz zou officieel worden getoond en veel mensen kwamen kijken, waaronder wethouder Peter Smit.
HTM directeur Dirk le Clercq en Qbuzz directeur Rob van Holten haalden een groot doek voor de ingang van de busremise weg, waardoor het nieuwe logo van HTMbuzz zichtbaar zou worden.
Dit ging niet echt makkelijk! Het doek was erg stevig en de scharen te bot.
Uiteindelijk kon toch het doek volledig weggehaald worden.
Hierna zong een HTM medewerker een lied,
waarna binnen de nieuwe kantoren bezichtigd konden worden met koffie en een speciaal gebakje.
Volgens beide directeuren is HTMbuzz het beste is voor passagiers, mobiliteit, economie en milieu in Haaglanden.
Let op! Met de komst van HTMBuzz gaat ook de nieuwe dienstregeling voor de bus in. De meeste buslijnen gaan overdag om het kwartier rijden. In de spits rond de 7 minuten en na 20.00 uur rijden bijna alle lijnen een halfuurdienst.
2 reacties
Ad Komen
Gefeliciteerd beste HTM’ ers met deze nieuwe concessie periode en deze nieuwe partner. Maak er svp het beste regionaal busbedrijf van dat er bestaat!
eric
Ik word zo moe van die “markwerking”. Er is geen martkwerking en die zal er ook nooit komen. Een aanbesteding is geen marktwerking, omdat er te weinig partijen zijn die kunnen inschrijven. De passagier heeft al helemaal geen keuze, dus hoe moet dan die marktwerking ontstaan?
Als ze martkwerking willen, dan moeten we weer terug in de tijd: ieder voor zich vervoer organiseren. Ongeorganiseerd vervoer zoals je dat in ontwikkelings landen tegenkomt. De straten helemaal verstopt met minibusjes. DAT is marktwerking, daar heb je veel aanbieders, veel vragers. Want dat is de BASISVOORWAARDE voor marktwerking, en dat schijnen ze consequent te vergeten. Het lijkt me dat we dat niet willen, dus stop met die nonsens. En het is echt niet zo dat marktwerking alles magisch goedkoper maakt. Want waar wil je dan besparen? Bussen? Salarissen? Veiligheid……?
VWB de HTM? Die levert toch al jaren goed vervoer? Dus waarom dan die noodzaak van dat simplistische marktwerking model? De figuren die hierover beslissen moeten heel nodig eens een paar basislesjes economie volgen.