Diversen

E-care Repair Services Duiven failliet

Vandaag schrijft de Gelderlander dat E-Care Repair Services Oost aan de Stenograaf in Duiven failliet is.
Misschien herinneren jullie mijn persoonlijke blog  nog op 2 februari 2012 over “De duistere praktijken van E-Care”.
Gaat de geschiedenis zich herhalen?
Tenslotte zegt curator Henk-Jan ter Waarbeek: “Aan een doorstart van het bedrijf wordt gewerkt”.

Via via vernam ik, dat men dit inderdaad onderzoekt, maar met een kleiner team. Alle oproepkrachten (en studenten! en wat dacht je van de stagiaires….) staan nu sowieso op straat.
Waardeloos! Weer hoogstwaarschijnlijk geen salaris en vakantiegeld ontvangen deze maand….. Wat een drama is dit, zeker in de huidige situatie waarin werk vinden een crime is.

Is dit wederom een verkapte reorganisatie? Om makkelijk mensen op straat te zetten? Of is dit daadwerkelijk het gevolg van de crisis.
Van diverse bedrijven hoor ik het tegenovergestelde.
Juist vanwege de crisis laten mensen nu eerder hun apparatuur repareren, omdat er geen geld meer is voor iets nieuws….
Hoe dan ook, ik hoop dat deze curator, het bedrijf wel goed onder de loep neemt, want als dit bij Van der Greft was gebeurd hadden de zaken hoogstwaarschijnlijk heel anders verlopen. Want lees hier het laatste faillissementsdossier maar eens van Van der Greft: een binding met E-Care was wel degelijk gelegd.
Voor mij zit er aan E-Care een luchtje. En het zou mij niets verbazen als ook dit faillissement stinkt.

Ik wens iedereen die nu de dupe is van dit faillissement heel veel sterkte toe.

Please follow and like us:
error

137 reacties

  • anoniem

    Wederom de medewerkers die de dupe worden van de zelf verrijking van de heer Bouman. Let op hij gaat er wederom mee weg komen ! De gewone man gaat het gelach weer betalen. Het trieste van dit verhaal is dat de geschiedenis zich weer herhalen, aangezien de deurwaarder vast en zeker de deur voor een doorstart op een kier gaat zetten.

    Phillips, Panasonic en grote witgoed ketens boycotten deze handel, het stinkt !!

  • Bert

    Het wordt is tijd dat dit aangepakt gaat worden in totaal heeft dit bedrijf de samenleving heel wat gekost
    en mensen in grote problemen gebracht
    keer op keer zie je hetzelfde geburen
    het is nu eens tijd dat daar een punt achter gezet wordt
    ik heb bij veel bedrijven gewerkt maar daar stonden de klanten en de werknemers centraal
    ik vind dit soort bedrijven dodelijk voor de retail markt

  • bigboss

    men moet weer van een aantal werknemers af , en een sociaal plan willen ze niet maken , dus moet het maar weer op deze manier , en over 2 jaar gaat men hetzelfde huzarenstukje opnieuw uithalen omdat er dan weer wat mensen te duur zijn geworden.
    Ik hoop dat er nu eens een curator komt die het toneelstuk doorziet en gewoon de hele tent opdoekt , investeren doet de directie ook al jaren niet meer en het is daar 1 grote puinhoop , het lijkt wel een gevangenisregime

  • Jos

    Was te verwachten. Edwin is een man zonder hart, dit alles is tot in detail gepland.
    De marionetten die meneer om zich heen heeft lopen doen precies wat meneer de baas zegt.
    De ja knikkers, zijn de toekomstige managers, mensen zonder kwaliteiten maar wel armen bruin tot aan
    de ellebogen. Curatoren stop deze ellende deze man is geen werkgever, deze man financiert zijn prachtige leventje via de rug van hardwerkende mensen. Waarom is er geen wet die dit soort mensen van het toneel voorgoed verwijdert.

    Jos een oud medewerker die ook slachtoffer is geworden van de praktijken van de heer Edwin Bouman. Alias de oplichter.

  • Ingrid

    Dames en heren,
    Ook hier een oudmedewerkster.
    E care is een bedrijf waar uitsluitend de directeur centraal staat.
    Personeel is het voetvolk, die mogen blij zijn dat ze een baan hebben.
    Een vriendelijk woord bij binnenkomst is er niet bij, logisch want personeel telt niet.
    Reorganiseren of salarisgeld in de vorm van pensioenafstortingen afpakken, daar zijn de heren goed in.

    Als ik steel dan word ik opgepakt, deze heren komen met hun graai gedrag overal mee weg. Waarom omdat ze net wat slimmer zijn dan de gemiddelde medewerker die van het goede van zijn werkgever uitgaat. Witte boord criminelen zijn het, geld afnemen van medewerkers die hard werken en toch al niet veel verdienen.

  • Jos

    Beste Henk-Jan meneer de curator.
    U gaat toch niet meewerken aan een doorstart?
    Of is dit de enige manier om toch wat geld in de boedel te krijgen, veel zal er niet inzitten want dat is mooi doorgesluist naar één van zijn vele bv tjes.

    Personeel bij ecare is inderdaad het voetvolk, wij mogen blij zijn dat we een baan hebben. Zo denkt meneer de directeur.
    1 leer momentje van een voormalige domme medewerker, zonder al die hardwerkende mensen had meneer de directeur helemaal niets. Leermomentje als je je volgende bv tje opgaat tuigen waar we binnen 3 jaar het zelfde toneelstukje gaan meemaken.

  • WW-er

    Werkwijze komt mij bekend voor, ging bij FRS Europe precies zo.
    Is bijna een jaar geleden dat dit bedrijf failliet is gegaan.

  • De Duitser

    Heren,de consumenten electronica is zo goed als dood…dat is het al jaren.
    Inderdaad hebben wij dit zoals WW-er al schrijft ook allemaal meegemaakt bij FRS of voor sommige AES/FRS.
    Deze groente boeren met grootsheids waanzin deden alles op dezelfde wijze….eerst een bedrijf opkopen dan alles overhengelen in andere bvtjes zodat er alleen nog maar personeel in de firma zat en deze vervolgens laten klappen.
    Ohja daar vergeet ik bijna te vermelden dat ook even een groot deel van de schulden van andere bv’s via creatief boekhouden werden weggeschreven op deze firma.
    Er is veel veranderd in de 24 jaar dat ik in het vak heb gezeten…personeel is een noodzakelijk kwaad,opbrengsten per handeling zijn te weinig,overhead te veel en te duur,en de managers die er rondlopen weten vaak van toeten nog blazen.
    Om nog maar te zwijgen over de monteurs..nouja in de meeste gevallen kun je beter zeggen de printen stekers en uitwisselaars(even de oude knarren uit dit vak daar gelaten).
    Nee dit vak is dood en bedrijven als dit hebben geen toekomst meer…ja,alleen op deze manier dus.
    Maar nu komt de vraag…..wil je op deze manier wel in dit vak blijven??
    Ik dus niet meer…na 24 jaar ben ik er klaar mee.
    Na Audio video service center,Anru service,Ce repair,Aes,Aes/frs hou ik het voor gezien.

    Als laatste wil ik alle medewerkers die nu weer aan de goden zijn overleverd erg veel sterkte toe wensen.

  • Dirk

    De autorisatie voor Panasonic is E-care per 1 juli kwijt Sharp en JVC zijn ze al eerder kwijtgeraakt. Of ze nog alleen met Philips en een handje vol andere merken kunnen doorstarten????

  • Kortsluiting boem

    Toen FRS failliet ging zou er gekeken worden of E-care in Almere een doorstart kon maken.
    Ze hadden er al een nieuwe BV (FRS Videp BV i.o.) voor opgericht maar van een doorstart in Almere was geen sprake.

    Ze dachten wellicht een autorisatie van Sony, Apple en Bang & Olufsen rijker te zijn en toen bleek dat Sony en Apple daar niet in mee zouden gaan hebben ze er vast van af gezien.

    Pand in Almere ging dicht, inboedel werd geveild en bijna al het personeel stond op straat met uitzondering van enkele collega’s (met opgerekte anus) die wel naar E-care zijn gegaan.

    Wat er zich allemaal tussen E-care, “General verkloter” Bas Lighthart, Ronald Fenstra en de curator heeft afgespeeld dat zullen we nooit te weten komen maar ben erg benieuwd wat er met de opbrengst van die ca. 70 pallets met laptops die ten tijde van het faillissement gereworked zijn is gebeurd.
    Is deze opbrengst ten goede gekomen van de failliete boedel of hebben andere personen zich hiermee verrijkt?

  • anonymous

    Ik ben een oproepkracht bij E-Care, wat moet ik doen?

    Van de curator moet ik nog 6 weken doorwerken (vanaf begin juni), terwijl ik van niks weet of het daadwerkelijk betaald wordt of niet. Er worden beloftes gedaan dat ze wel betaald worden, maar aangezien (toen voor de oproepkrachten) een gezond bedrijf was en nu blijkbaar duistere verhalen rond gaan ben ik gaan twijfelen.

    Zal ik maar een nieuw bijbaantje vinden (wat overigens voor studenten min/meer onmogelijk is) of blijven.

  • Anoniem

    De curator heeft helemaal niets te zeggen. Deze lieden denken maar slechts aan één ding, zoveel mogelijk toe eigenen ten gunste van de boedel zo dat ze hun eigen zaken kunnen vullen.
    Ik heb maar 1 advies, weggaan bij deze club. Zoek een baan met een management wat niet alleen aan zichzelf denkt maar ook de mensen belangrijk vindt. Deze eigenaar heeft slechts 1 belang zijn eigen zaken vullen door zoveel mogelijk autorisaties binnen halen. Kortom kwantiteit en kwaliteit ho maar. Dat zie je in alles terug, kijk naar het zwijnen stal in Duiven !!! Hoezo Arbo wetgeving ? Het feit dat medewerkers moeten wachten zegt genoeg. Geen enkele bank of financiele instelling zal zijn of haar vingers branden aan een teokomstig debacle, ja tenzij meneer de directeur privé mee gaat tekenen. Neem van mij aan dat meneer de Directeur daar te intelligent voor is. Hij weet namelijk donders goed dat het verhaal zich zal gaan herhalen binnen nu en maximaal 3 jaar mocht er een doorstart komen. Zonder investeringen in personeel en “gereedschappen” is een bedrijf als E Care in de huidige vorm te dode opgeschreven. Maar gaat het daar de heren om ? persoonlijk denk ik dat er met zo weinig mogelijk middelen de graai cultuur doorgang zal gaan vinden waar de werkende Nederlander zijn belastinggeld weer vast voor kan gaan reserveren.

  • Dirk

    Leiden was ook al een bende een levensgevaarlijke elektrische installatie die ut veel snoeren en kroonsteentjes was samengesteld heb ik wel eens gezien. Ik heb het te doen met al het personeel wat nu in onzekerheid zit zie nu in deze tijd maar iets anders te vinden dat zal niet meevallen.

  • Bert

    Wat dacht je dan van de de werkplekken waar de afzuiging tegen het inademen van looddampen die vrijkomen met solderen , die is nooit aangesloten zat er voor de show
    ja zo kan ik nog wel eeuwig door gaan
    het is een schaamteloze bende ,die wat mij betreft nooit meer een bedrijf mogen beginnen en waar geen een merk
    zijn handen aan moet branden

  • Printentrekker

    Na het faillissement van FRS Europe hebben er ook een aantal mensen in die 6 weken opzegperiode doorgewerkt om de lopende zaken af te handelen en E-care zou dat gaan betalen (op basis van een 0-uren contract), heb later via via gehoord dat de mensen achteraf te horen kregen dat ze voor de gemaakte uren een vordering bij de curator moesten indienen.
    En je raad het al, die kunnen fluiten naar hun centen want er staat een miljoenenschuld open!

    Mogelijk spelen ze nu weer hetzelfde spelletje.

  • Mini

    Ok toch ga ik nog even reageren.

    Allereerst mensen een curator kan niet zeggen hoe lang je door moet werken dat doet het UWV Faillissementen. Zij bepalen hoe lang je nog door moet/mag werken. Als dat 6 weken is dan werk je nog 6 weken is dat 4 zoals bij mij dan werk je nog 4 weken. Die weken krijg je betaald door het UWV Faillissementen. Ook bij een overnamen van een ander bedrijf zal je daar je geld moeten halen. Niet een claim indienen bij een curator aangezien je dan onderaan komt te staan en kan fluiten naar je geld. Ook niet doorwerken na de datum dat het UWV heeft gezegd dat je kan/moet werken aangezien je dan vrijwillig werkt en je gekort wordt op je uitkering of erger je uitkering kwijt raakt.

    Als iemand zegt dat jij betaald wordt door hen of een ander terwijl je geen contract met hen hebt is niks waard. Alles op papier laten zetten in dat geval en ondertekenen door beide partijen. Zoals we allemaal merken je krijg niks voor niks. Knok voor je eigen centen, maar doe dit altijd met een schoon geweten

    Dan als laatste het gezellige bashen van oud collega’s die wel het geluk hebben gehad dat ze meegenomen zijn in de doorstart, door het bedrijf wat failliet is gegaan. Net als wij allemaal hebben zij ook vaste lasten en misschien vrouw/man en kinderen. Een hypotheek en nog veel meer. De graai cultuur waar wij allemaal een hekel aan hebben houdt stand, omdat WIJ(incl ik) continu elkaar lopen af te zeiken als iemand wel het geluk heeft een baan te hebben die jij ook graag wou. Daarmee houden we dankzij de verdeeldheid dit soort zaken in stand.

    Ik kan naar eer en geweten zeggen dat ik mijn best heb gedaan tijdens het werken bij E-care. Ondanks dat ik mijn bedenkingen heb bij hoe het bedrijf in elkaar zit en zeker ook zaken zie en aangekaart heb welke verkeerd gaan en zijn. Ook niet veel respect heb voor de manier van werken en van sommige zaken echt walg. Ik ging met plezier naar mijn werk, niet voor mijn baas maar voor mijn directe collega’s.

    Trouwens de blog/post zelf vindt ik goed en het moet zeker gehoord worden.

  • Job

    Vandaag was het gehaktdag! 1 voor 1 op gesprek, heb mensen huilend zien vertrekken, degene die mogen blijven krijgen een wurgcontract aangeboden met minder loon en minder dagen. wat een malafide firma, geen greinje sociaal gezicht aanwezig! Hoe lang kan en mag dit doorgaan?

  • Kortsluiting boem

    @ Mini

    Even over jou reactie over “het gezellige bashen van oud collega’s die wel het geluk hebben gehad”, dat slaat vast op mijn reactie.

    Ik ben verschrikkelijk blij dat ik destijds niet door E-care ben overgenomen.

    En zoals iemand hiervoor al zei, de mensen die uiteindelijk overgenomen zijn betreffen inderdaad ja-knikkers zonder al te grote kwaliteiten.
    Je zou verwachten dat een bedrijf meer baat zou hebben bij vakmensen dan bij hielenlikkers met amper vakkennis.

    UWV moet je ook mee oppassen, die lopen vaak ook maar te lullen.
    We waren volgens het UWV na het faillissement allemaal in dienst bij E-care terwijl we nog geen contract gezien hadden, laat staan we ook maar iets ondertekend hadden.

  • Dirk

    Beste mensen de reparatiebranche van consumentenelektronica is dood, als ik iedereen een wijze raad mag geven probeer tijdig bij te scholen zodat je altijd aan andere baan in de techniek kunt vinden , al zal dat in deze tijd niet meevallen .Ik ben zelf 5 jaar geleden weer terug gegaan in de elektrotechniek en heb daar geen moment spijt van gehad.Iedereen die door het faillisement van E-Care zijn baan is kwijtgeraakt heel veel sterkte!!

  • Dirk

    En zoals velen al dachten is E-Care vanaf 1 juli weer vrolijk doorgestart in een nieuwe BV uiteraard wel met een behoorlijk aantal mensen minder.Zoals dat helaas meestal het geval is

  • Kortsluiting boem

    Tja, had niets anders verwacht.

    Heeft allemaal weinig te maken met dat Dhr. Bouman intelligent of slim is (ga hem nou geen stijve plasser bezorgen), alles is blijkbaar mogelijk door de mazen van de wet en kortzichtigheid van bepaalde instanties.

    Hmmmmm, met behoorlijk aantal mensen minder, compenseert mooi met die ene autorisatie van Philips die ze nog over hebben.

  • Ben Hendriksen

    Ik heb dit allemaal in 1997 ook meegemaakt met het faillissement van Berlo.
    Destijds maakten naast Edwin Bouman ook twee blaaskaken van Philips Eindhoven t.w. de heren Nierop en van Antwerpen deel uit van de directie. Ironisch genoeg heb ik de laatste nog op video staan.
    Ik weet dat verschillende collega’s van Berlo Utrecht die mee mochten naar E-care per direct voor de twijfelachtige eer bedankt hebben en meteen wat anders zijn gaan zoeken.
    Nog geen week na het faillissement hebben er nog een paar medewerkers uit Duiven (voornamelijk oud Philips mensen) hun spullen gepakt en zijn vertrokken.
    Dit was grotendeels te danken aan het lompe en ondiplomatieke optreden van de toenmalige werkplaatschef.
    Ik zat destijds al in Duiven (vanuit Zwolle wat in eind 1996 is gesloten).
    Een half jaar na het faillissement ben ik ook vertrokken en werk (na wat omzwervingen) al weer 7 jaar bij een bedrijf wat dit jaar 66(!) jaar bestaat.
    Ik hoor het de heer Nierop nog zeggen:”Met de expertise die in uw directie aanwezig is moet het zeker lukken”.
    Laat me niet lachen.
    Voor de heer Nierop was ongetwijfeld weer een plaats in de slangenkuil Philips Eindhoven tevens opvangcentrum voor incourante managers.
    Mensen, ik wens jullie veel sterkte voor de toekomst !

  • Mismanagement

    Zijn er op dit forum ook monteurs aanwezig die na het faillissement opnieuw aangenomen zijn?
    Zo ja, hoe gaat het er op dit moment aan toe op de werkvloer?

  • Repairboy

    Heren Dames, oud collegas
    Ook ik ben slachtoffer van het failliet aes en frs en niet overgenomen door ecare
    Wat jullie allemaal vergeten is dat de fabrikanten eigenlijk de echte schuldige zijn
    Die knijpen de service bedrijven zo uit dat er eigenlijk geen service meer geleverd kan worden
    Naast de bedrijven hierboven horen ook technorep en ce repair in dit rijtje thuis
    Er zijn simpel weg teveel van die servicebedrijven over en daar maken de fabrikanten gebruik van
    Banken doen niets en laten de bedrijven,aandeelhouders en daardoor ook personeel bloeden
    Volgens mij is ecare de enige die weer kan opstaan. De meeste zijn met een lege beurs en de staart tussen de benen weggerend. Nederland heeft maar ruimte voor 1of2 service bedrijven. Dan kan er weer verdiend worden en geld in een bedrijf worden gestoken
    Je kan beter je geluk in een andere branch zoeken wat ik gelukkig met veel succes heb gedaan.
    Hou op met morren en ga door, succes

  • admin

    @Kevin
    Wat vreselijk voor al die mensen!
    En weer vlak voordat het vakantiegeld wordt uitgekeerd.
    Als het klopt: sterkte voor alle gedupeerden.

  • Eric

    Sterkte voor de mensen die hier nog werken.
    Ik zit nu 10,5 maanden thuis.
    Solliciteren dat je een ons weegt.
    Je mag al blij zijn dat je een afwijzing krijgt…….

  • Pino

    HAS/E-CARE in rijen al meer dan 2 weken op slot.
    geen loon en vakantiegeld ontvangen .
    nog steeds in dienst en kan daarom niet inschrijven bij het uwv.

  • Jos

    Dames en heren,

    Heeft u het al gehoord??
    E care duiven gaat reorganiseren. Tja vakantie geld komt er weer aan en je hoeft geen doctorandus te zijn om te begrijpen dat deze centjes alweer terrecht zijn gekomen van meneer de directeur alias Edwin Bouwman.

    Videp ook één van de dubieuze bv tjes heeft uitstel van betaling aangevraagd. Let op alle schuldeisers krijgen 10% van de openstaande vordering aangeboden. Ja ja tranendal verhaal, maar ondanks dit alles nog steeds genoeg geld om de lexus van alias de oplichter vol te gooien met brandstof. Hoe raar is het in dit land geregeld ??

    Nu zijn klaarblijkelijk ook een aantal lieden van het ” management ” het haasje. Als hier geen dubieuze achterdeur constructie aan ten grondslag ligt, moeten deze heren de ballen hebben om openheid van zaken te geven richting het UWV. Overheidssteun door gedeelte ww te ontvangen en de mensen 100% te laten werken. Dit noemt men nog steeds fraude waar wij voor op worden gepakt en witte boord criminelen zoals Edwin mee wegkomen.

    Phillips Panasonic de longi en al die andere bedrijven waar e care of gelinieerde bedrijven zaken mee doen. STOPPEN MET DEZE OPLICHTERS BENDE. DIT IS SLECHT VOOR UW NAAM EN FAAM.

    EX COLLEGA’S HEEL VEEL STERKTE.

    2 MT LEDEN; nu weten jullie hoe het voelt om gebruikt en bedonderd te worden. Join de club, nu staan jullie er alleen voor.

    Edwin; stop ermee je bent geen ondernemer maar een flapdrol ga bij de rechtsbijstand werken

  • bert

    Ja Jos het loont in dit land om met schijnconstructies en rugdekking van dubieuze managers, werknemers als vuil te gebruiken voor eigen gewin, en inderdaad het opstrijken van premies in het kader van atv.
    Maar de heer Bouwman is nu internationaal bezig over de ruggen van werknemers en anderen die naar hun geld kunnen fluiten, zie deze link
    //drive.google.com/file/d/0B4hr6Hx5scvPS3d3cFBiY1FJdVU/edit?usp=sharing

    ik hoop dat er nu wat aan gedaan wordt en meelopers hun verantwoording nemen

  • bert

    Oud directeur ESN zoekt ook weer werk zie Linkedin kees du prie ESN
    Bedrijfssaneerder in mijn ogen

  • Erik

    Iedereen in duiven veel sterkte
    denk niet dat het na een reorganisatie beter gaat
    ze weten nu al dat het daarna weer zal moeten gebeuren
    en de fabrikanten werken er rustig aan mee
    service is een kostenpost en met wat bv’tjes en een
    ceo die met je meewerkt kan je die kosten mooi afschuiven

  • Erik

    sinds 6 mei is dus E-care HAS falliet

    – op 06 mei 2014 inzake (F.2/14/368) E-CARE SERVICE GROUP; E-CARE HAS. Curator: mr. P.E.A.M. Gerritse, Postbus 902, 5000 AX Tilburg, tel. 013-5444545. Rechter-Commissaris: mr. H.W.P.J. Hopmans.

  • sjakie

    Ik ben zelf al een tijdje weg, maar heb daar best lang gewerkt, met plezier. Maar dit gaat nu voor de 2e keer al over de rug van de werknemers. Ben benieuwd wie er van de oude garde ook uitgetrapt is. Het magazijn personeel is gespaard hoorde ik, behalve eentje. Managers zijn de lieverdjes dus die blijven wel zitten. Ik denk dat ze van een hoop klagers (die meestal gelijk hadden) af moesten. In de Berlo tijd was het al niet anders(voordat het E-Care werd met Philips-geld-injectie). Misschien toen Nierop (toendertijd mede directeur en afkomstig van Philips) er nog was het wat netter ging. Jammer dat het allemaal zo gaat. Sterkte allemaal, ik weet van dichtbij wat het is om mee te maken. Als ik m’n echte naam zeg weet iedereen (die daar lang gewerkt heeft) wie ik ben. Maar dat geld er voor meer hier. Helaas gaat het overal slecht, en zal men proberen te overleven, helaas ook over de rug van anderen(hoewel Bouwman prive geld zat heeft denk ik zo). Grootste oorzaak is de EU, hoewel sommigen dat niet graag willen horen en anderen bang gemaakt worden om maar niet uit de EU te stappen. Maar daarvoor ging het ook goed met NL. Bij Philips werden er mensen uitgetrapt omdat alles overging naar TPV (behalve het merkplaatje). Het zal bij de conculega’s niet veel beter zijn. Mensen laten buiten garantie bijna niks meer maken en daar is waar je nog een beetje extra winst kan maken.

  • Jos

    Beste Sjakie,

    In iedere branche met concurrentie is het vandaag de dag overleven. Dat betekent aanpassingsvermogen en luisteren naar je klant en daar je bedrijf ( filosofie ) op inrichten. Niet door allerlei slinkse manieren geld van medewerkers afpakken. Meet uren werken cao eenzijdig aanpassen looninlevering etc. Daarnaast gemeenschapsgeld innen via dubieuze UWV constructies, om medewerkers tijdelijk te laten bivakkeren in de WW deze vervolgens 100% laten werken en medewerkers instrueren dat wanneer het UWV langskomt verplicht te moeten zeggen dat er opleidingen worden gegeven hetgeen nimmer het geval is geweest. Als huzarenstuk mensen in mei vertellen dat de tent failliet is ( pleite vakantiegeld, maar zo ook personeelspot gelden ) en dan even zo vrolijk een maand later in een afgeslankte vorm doorstarten om hetzelfde kunstje ( nu weliswaar een reorganisatie ) nog een keer te doen.

    Nogmaals rij eens naar Rheden. Vanuit Arnhem aan de rechterzijde kan niet missen porkys pikante pretpark. Ja ja die opzichte keet volledig verkr***t (aangepast door admin) door meneer patje pee Bouwman. Heeft hij onder al deze persoonlijke drama’s die hij heeft aangericht geleden? We weten allemaal het antwoord. Meneer gaat lekker skiën om vervolgens met een bruine kop een sluiting van een bedrijf na zijn terugkomst aan te kondigen.

    Kijk eens in wat voor een omstandigheden mensen moeten werken. Geen kantine smerige kantoorruimtes zitten op ouwe troep waar ze je hè bij de kringloopwinkel nog voor de deur uitsturen. Maar meneer Bouwman komt lekker met zijn patje pee lexus naar zijn werk, voor zover hij er al is laat staan wat doet. Betrokkenheid nul, respect voor en naar zijn mensen nul, kortom deze man is totaal ongeschikt om welk bedrijf dan ook te voeren laat staan op te richten. Ja meneer noemt zich tegenwoordig CEO, moet natuurlijk heel wat lijken. Een betere titel zou zijn CSVV CHIEF SPOOR VAN VERNIELING. want dat is het enige waar hij goed in is geweest geen enkel bedrijf is een succes geweest ja voor zijn eigen zakken. Schaam je meneer Bouwman.

  • sjakie

    Weet ik Jos, ik heb het allemaal van dichtbij gezien. Ik heb de uWV mensen wel gewoon gezegd wat er werkelijk speelde. Maar dat hielp toch niks, want ze waren al gestopt met innen van geld van de UWV. Zo slim waren ze nu net weer. En het is niet voor niets dat de UWV langskwam, dat kwam doordat….iemand ze gebeld heeft dat er iets niet klopt. gewoon de hele dag werken terwijl je eigenlijk de helft zou moeten werken en de andere helft studeren voor een andere baan. Maar ook dat laatste werd doo ecare anders geinterpreteerd. Je kon iets geks kiezen maar heb er nooit wat van gezien.
    Op een gegeven moment was er geen kantine meer, maar zaten er kinderen zichzelf te elektrocuteren met senseo machines, wat al compleet illegaal is om onervaren mensen met levensgevaarlijke spanning te laten werken. En ook nog eens niet gescheiden van het net. Maar ja de arbo werd daar ook al goed om de tuin geleid, anyway dat zijn zowiezo watjes. Van de arbo hoef je niks te verwachten.

  • sjakie

    als je de verslagen leest begrijp je dat het voor opgezet spel is. alles is in handen van bouwman.
    in 2012 +13.000.000,- euro omzet ja 13 miljoen ja.
    van 2009-2012 maakte ecare goed winsten.
    waarom bleef dan iedereen op 1 vast salaris zitten zonder kans op enige verhoging???

    als je al over salaris begon werd er steevast gezegd dat daar geen ruimte voor was.

  • videp

    “Kevin Says:
    March 19th, 2014 at 11:14 pm

    Er gaan geruchten dat een dezer dagen weer faillisement dreigt bij E-care ”

    True videp staat sinds 7/05/2014 onder WCO uit het staatsblad pub 20/05 in belgie te weten gekomen dan pas een email van de directie.
    ps deze wco is zeer omstreden want contract samsung – panasonic – philips is opgezegt. faillisent verwacht rond 9/07 want dan vervalt de WCO
    alle man zit met een geschorst contact thuis op kosten van de belgische staat.

  • videp

    Even vergeten te melden dat werknemers van videp al sinds 08/2013 de nettolonen in stukken krijgen betaald en 3 maanden lang hebben moeten wachten op hun nettoeindejaarspremie. Als het aan edwin had afgehangen nog langer.

    edwin kneep hem om naar het front (videp) te komen om te zeggen dat hij een wco aanvraagd: iedereen moest aanwegig zijn op 8/04 om 9:00 (onbetaald!) Wie is er niet aanwezig sir bouman.

    Nu ook de Manager Operations Belux van videp vertrekt zullen de medewerkers van videp moeite hebben om contact te maken met de directie / personeelsdienst.

    Hoe de lonen van mei, juni,juli en het vakantiegeld betaald zal worden is een goede vraag in iedergeval is de juridische dienst van het LBC-NVK (vakbond) op de hoogte gesteld over deze wanpraktijken.

  • Mini

    Ik ben blij dat ik begin van dit jaar weg ben bij het bedrijf e-care en nu een leuke baan heb gevonden, met een goede baas. Deze luisterd wel naar het personeel.

    Ik hoop voor mijn ex-collega’s dat ze ook snel iets anders vinden of dat er iets gebeurd wat het werk verbeterd. Ik ben echter bang voor hen dat vandaag of morgen het duidelijk wordt dat e-care op houd met bestaan.

    Voor de mensen in België sterkte in deze tijd. Hoop ook voor jullie dat er verbetering in de situatie gaat zitten. Ik denk alleen niet dat het bij een aan e-care gelieerd bedrijf zal zijn.

  • Sjakie

    Sterkte mensen bij Videp, ik ken er wel een paar van.
    Ronduit asociaal om niet op tijd met salaris over de brug te komen. SOmmigen kunnen gewoon niet zonder en dan moet je nog wachten op de uitkerende instantie. Waardeloos.

    En dan Luxemburg nog of zijn zij de vorige keer al in de prullenbak gedaan?

  • Mini

    Voor geïntereseerden,

    E-care Duiven heeft naar het schijnt in een reorganisatie 16 mensen ontslagen. Salaris van de maand mei is wel uitgekeerd, echter het vakantiegeld laat nog op zich wachten.

  • videp

    de feestdagen tijdens de periodes economische werkloosheid worden ook niet betaald terwijl het volgens de vakbonden verplicht is nl. De werkgever is namelijk verplicht het normale loon te betalen voor elke feestdag die samenvalt met een dag tijdelijke werkloosheid (artikel 13 van het KB van 18 april 1974 betreffende de feestdagen).

    Een van deze dagen zou volgens het laatste gerucht videp het faillisement aanvragen.

    Naar het laatste gerucht zou Luxemburg zou worden overgenomen als dit mislukt gaan daar de boeken ook dicht.

  • videp

    Faillisement voor videp is aangevraagd op 03/06/2014 ditmaal snel in kennis gesteld door de Nederlandse directie.

  • videp

    Bert vdb is al lang niet meer in dienst (+-2 jaar als ik me niet vergis) bij videp en is nooit baas geweest. Luk vdb geniet nu van zijn welverdiende rust.

  • Sjakie

    Ok dan was Luk dat, z’n broer.
    Veel geluk met vinden van n’n andere job (zoals ze dat in Belgie zeggen 😉 )

  • Edwin Bouman

    Heden werd ik door een relatie geattendeerd op een vloed aan berichten over E-Care op deze blog.

    Als eindverantwoordelijke voor E-Care wil ik graag reageren op de wijze waarop in deze blog allerlei zaken worden gesteld en verondersteld. Met uitzondering van 2 mensen die zich bekend hebben gemaakt, is iedere reactie anoniem. Dat en het feit dat het schijnbaar mogelijk is om vanuit de anonimiteit allerlei uitingen te kunnen doen zonder daarop te kunnen worden aangesproken en zonder dat de beheerder van deze blog de drang voelt hiermee iets te doen, maken dat ik bereid ben inhoudelijk op vragen te reageren indien de vragensteller zich met zijn echte voor- en achternaam bekend maakt. Vragen die men niet via dit medium wil stellen kan men aan mij richten via e.bouman@e-care.nl

    Over de recente ontwikkleingen denk ik echter dat het nodig is dat ik daar kort inhoudelijk op in ga.

    Samsung heeft eind februari 2014 na een samenwerking van ruim 10 jaar de overeenkomsten met E-Care in Nederland (HAS) en België (Videp)opgezegd. Onderwijl dat naar aanleiding van deze opzegging werd gewerkt met de nieuwe geselecteerde servicepartners aan een overeenkomst voor (een overdracht van) het personeel, auto’s, gereedschappen en voorraden, heeft Samsung besloten de overeenkomst voor het verstrijken van de opzegtermijn met inachtneming van een opzegtermijn van 8 dagen te stoppen.

    Zowel HAS als Videp (en daarmee hun medewerkers) hebben zich ondanks de mijns insziens dubieuze handelswijze van Samsung gedurende dit proces uiterst professioneel en solidair gedragen. Voor een kleine groep medewerkers (20) heeft dit alsnog geresulteerd in een overgang naar een nieuwe Samsung servicepartner.

    De resterende activiteiten waren voor HAS bij voorbaat onvoldoende om een continuering te kunnen overwegen. Toen duidelijk werd dat het besluit van Samsung niet meer zou worden teruggedraaid is besloten dat niet langer kon worden gewacht en het faillissement van HAS aan moest worden gevraagd.

    Voor Videp hebben we meer tijd gehad om de mogelijkheid naar continuïteit te onderzoeken. We zijn een gerechtelijke procedure gestart die tot doel had om te komen tot een continuering van de onderneming danwel een samenwerking met een partner (zonder faillissement). Dit was mede mogelijk omdat er reeds eerder een vergunning was verstrekt om ten gevolge van de daling in activiteiten medewerkers (bedienden) in economische werkloosheid te zetten. We hebben onze situatie uitvoerig toegelicht bij de behandeling van de aanvraag WCO op de Rechtbank in Antwerpen. Inmiddels is duidelijk geworden dat de basis voor een continiering onvoldoende is gebleken, reden waarom wij samen met onze Belgische advocaat het faillissement hebben aangevraagd voor Videp b.v.b.a.

    E-Care Luxembourg Sarl werkt nog steeds in onderaanneming van Servilux voor Samsung, LG en Philips. Hier wordt gezocht naar een structurele oplossing. E-Care Luxembourg Sarl is thans niet verlieslatend.

    De effecten van de staking van de samenwerking met Samsung zijn ook voelbaar in de ondersteunende afdelingen en op holding niveau. De holdingorganisatie wordt thans nieuw neergezet aan de hand van de veranderde omstandigheden. Hierdoor verdwijnen 7 functies op het hoofdkantoor en 4 functies in de ondersteunende diensten in Duiven. Daarnaast verdwijnen er 6 functies door een daling van andere activiteiten. Er resteert na reorganisatie werkgelenheid voor circa 125 fte in Duiven en 35 fte in Landau.

  • videp

    tnx
    Luk is zen vader.

    Ben nu rustig aan het kijken in welke richting ik voort wil gaan en met welk bedrijf. Mijn cv is toch al zeer divers en ben altijd al mogen vertreken onder het mom van reorganitie – naderende faling. Nu komt er faling bij. Ik heb blijkbaar een aantrek op bedrijven die in problemen zitten / raken :d

  • Gera Nieland

    @ Edwin Bouman

    Dit is een blog.
    Geen medium als een Financieel Dagblad, maar ook geen Prive of iets dergelijks.
    In deze blog zet ik feiten neer, maar vanzelfsprekend met mijn eigen, persoonlijke mening.
    Dat mag in een blog. Wat ik al schreef, deze is van mij persoonlijk.
    Wel is deze en voorgaande blog onderbouwd door een grote mate van voorkennis en kennis van de voorgeschiedenis (voor wat betreft Van der Greft). Dit zult u hoogstwaarschijnlijk ook wel weten, nietwaar?
    Bovenstaande blog is van grotere afstand genomen, omdat ik van deze zaak niets af weet, maar wel via een bron heb vernomen, dat zaken niet klopten.
    Omdat ik deze niet kon toetsen, maar wederhoor zinloos leek, heb ik dit niet gedaan. Vandaar ook de vragen in mijn stuk en het feit, dat ik zaken niet als feit heb neergezet.

    Terugkomend op anonimiteit.
    Iedereen heeft vrijheid van meningsuiting.
    En nee, ik voel mij niet verplicht in deze op te treden.
    In bijna geen enkele blog geef ik een reactie terug.

    In dit geval meen ik mij wel te moeten verdedigen, omdat ik wel degelijk reacties eerst bekijk.
    Niemand mag zonder meer een reactie plaatsen die hier nog niet eerder is geweest: deze worden eerst door mij persoonlijk gelezen.
    Bepaalde (kwetsende of ontoelaatbare) reacties worden ofwel niet geplaatst, ofwel aangepast.
    Maar ten allen tijde is persvrijheid en vrijheid van meningsuiting mij heilig.

    U Legt nu veel zaken op het matje van Samsung.
    Wie weet zegt Samsung dat smaad en/of laster wordt gepleegd door u.
    Toch is dit uw persoonlijke mening, die ik respecteer, dus uw reactie is door mij geaccordeerd.
    Sowieso, als u op deze of mijn andere blog, zonder “over de schreef” gaat in een reactie, zal ik deze goedkeuren, ook als u het totaal niet eens bent met mijn mening.
    Tenslotte wonen wij Godzijdank in een vrij land.

  • Eric

    Beste mijnheer Bouman.
    Zoals u heeft kunnen lezen in mijn vorige post ben ik na het faillissement van vorig jaar in Duiven nu al 11 maanden werk zoekende.
    Een kans op een andere baan is voor mij als 52 jarige nihil.
    Ik heb zoals u wel weet in Februari 2013 een verkeersongeval gehad waarbij ik toen verschillende fracturen heb opgelopen en nog steeds hinder ondervind van mijn enkel.
    Ik vermoed dat deze kwetsuur mede oorzaak is dat ik vorig jaar niet mee mocht met de doorstart in Duiven maar dat zult u mij nooit vertellen.
    Zelf ben ik nog 2 maal binnen uw bedrijf geweest en heb mijn diensten aangeboden.
    Hier is tot op heden geen beroep op gedaan.
    Ik wens u het beste en wie weet wat de toekomst ons brengt.
    Groet van een oud werknemer die bijna 11 jaar bij u in dienst is geweest.
    Eric

  • Edwin Bouman

    Geachte mevrouw Nieland,

    Uit uw reactie begrijp ik dat u ook goed weet wat de kaders zijn waarbinnen een tekst op een blog kan worden gezet en hoe het met de vrijheid van meningsuiting zit. Aangezien u heeft aangegeven dat u de persoon bent die de berichten individueel beoordeeld en bepaald of ze worden geplaatst, wil ik u vriendelijk vragen de inmiddels door u geplaatste berichten nogmaals aan deze regels te toetsen.
    Bij voorbaat dank,
    Edwin Bouman

  • René

    Beste Edwin,

    Ik ga er vanuit dat je je mij zeker nog zult herinneren. Geen oud medewerker maar iemand die meerdere malen via tussenkomst van een Arnhemse advocaat eenzijdige aanpassingen in arbeidsovereenkomsten met succes heeft aangevochten.

    Bij deze maak ik mij bekend René K.
    Het enige wat ik jou wil meegeven is dat als jij je zaakjes zoals een goed werkgever betaamt zou uitvoeren, een dergelijke blog niet in het leven zou zijn geroepen.

    Alles wat door medewerkers is samengevat is een 100% waarheid. In plaats van je druk te maken over hetgeen geplaatst, zou ik me drukker maken over het ontstaan van al deze ophef. En daar Edwin; ben jij toch zelf de hoofdrol speler.

    De waarheid is hard, maar duidelijk is dat ex medewerkers zeer onfatsoenlijk door jou zijn behandeld en dan druk ik me nog gematigd uit.

    Voor jou gaat het leven door, voor medewerkers die dag en nacht hebben klaar gestaan en desondanks toch zeer onfatsoenlijk de straat op zijn gesmeten, staat de wereld op sociaal financieel gebied stil.

    Dus ik stel voor dat we daar maar eens bij stil staan voordat we jouw (ondergeschikte) belangen belichten.
    En ja de dame die deze blog beheert heeft 100% gelijk, we leven gelukkig in een vrij land, waar een ieder zijn mening mag ventileren, zeker als deze op de waarheid berust. Ik weet dat jij een dictatoriaal regiem prevaleert, maar misschien dat het dan beter is dat je hier je (onsuccesvolle) werkzaamheden staakt en afreist naar bijvoorbeeld een land als Syrië.

    Mensen blijf vooral deze blog vullen. De activiteiten van dit soort ” ondernemers ” moet aan de kaak worden gesteld.

    Gelukkig ; het werd hoog tijd dat deze zaken openbaar worden gesteld.

    Misschien dat de eerst volgende curator de tijd neem om deze blog te bestuderen, voordat hij wederom meewerkt aan de zoveelste kansloze doorstart.
    Als laatste bemerking Edwin; verbeter de wereld begin bij jezelf.

    René K, iemand die je nog wel zult herinneren vanuit de Rechtbank te Arnhem.
    Je hebt mijn E- mail adres dus ik zie de procedure aangaande smaad en of vrijheid van meningsuiting vol vertrouwen tegemoet.

  • Edwin Bouman

    Geachte heer Kempes,

    Het verbaast me niet u hier te treffen. Ik vermoedde uw aanwezigheid na het lezen van de geposte berichten van “Jos, ex-medewerker”. Als partner van een medewerkster die bij de doorstart van de Duivense vestiging niet werd uitgenodigd, heeft u mij gebeld en deed de belofte om mij “af te maken”. Het zou uw “persoonlijke project-je” worden.

    Ik heb aangegeven dat ik op vragen of opmerkingen zou reageren indien de vragensteller zich met zijn naam bekend zou maken. Ook in uw geval zal ik dat doen, zij het dat ik niet de illusie heb u ook maar voor 1% te kunnen laten twijfelen aan uw waarheid, ook al zeg ik dat geen flauw idee heb waar ik in mei nog zo kunnen skiën en dat ik bijna 25 jaar gelukkig getrouwd ben en het bij mij thuis echt niet lijkt op Porky’s pikante pretpark. “Ach, was het maar zo’n feest”, zal mijn zoon van (nu) 21 waarschijnlijk denken als hij dit ooit leest.

    Ik wil graag het volgende toelichten. De “eenzijdige wijzigingen” waarnaar door u wordt verwezen betreft de uittreding van het personeel in E-Care Repair Services Oost B.V. en E-Care Repair Services B.V. uit de CAO en de beëindiging van de deelname aan het MN-pensioenfonds.
    Dit is enkele jaren geleden (2011.?) gedaan omdat de doorlopend stijgende loonkosten in combinatie met dalende tarieven ernstige exploitatietekorten zouden gaan opleveren. Dit is een langdurig traject geweest met overleg met Ondernemingsraad, vakbonden, bedrijfsvereniging, pensioenadviseur, pensioenverzekeraar en het personeel. Het initiatief is uitgegaan vanuit de directie van E-Care. De gedachte dat dit via een eenzijdig besluitvorming is doorgevoerd is een vreemde soort van naïviteit die niet past bij een CEO van een gerespecteerd bedrijf (hetgeen ik Arcellor Mittal toch wel kan noemen). Het moge u niet verrrassen dat dit natuurlijk ook niet zo is gegaan. Bijna het voltallige personeel heeft uiteindelijk de aanpassing in haar arbeidsovereenkomst expliciet geaccordeerd. Zij hebben het advies van de Ondernemingsraad gevolgd en ingestemd met deze aanpassingen. Enkele wilden of konden om persoonlijke- en/of financiële redenen niet meegaan in de aanpassingen en een tweetal heeft uiteindelijke een uitspraak van de Kantonrechter gevraagd. Deze procedure is gestart maar heeft nooit tot een uitspraak geleid. Er is overleg geweest buiten de rechtszaal en uiteindelijk is er geschikt waarbij naar mijn idee beide partijen water bij de wijn hebben gedaan. U bent namens deze twee medewerkers (waaronder uw ex-vrouw) opgetreden als adviseur.

    De pensioenregeling is uiteindelijk door de verzekeraar na het faillissement van E-Care Repair Services Oost B.V. niet opengesteld voor het personeel van E-Care Reverse Logistics B.V. Thans geldt deze uitsluitend nog voor het personeel van E-Care Repair Services B.V.

    Voor wat betreft de periode van deeltijd WW (2009/2010) wil ik zeggen dat deze regeling met name bedoeld was om in tijden van laagconjunctuur ten gevolge van de economische crisis (een substantiële daling in activiteiten en omzet moest worden aangetoond) niet gegrepen behoefde te worden naar een ontslag van mensen, maar dat personeel bij de organisatie betrokken zou blijven door ze in dienst te houden en tegelijkertijd breder inzetbaar (binnen of buiten het bedrijf) te maken. De opdracht was om medewerkers middels job-rotation en training kennis te laten nemen van andere processen en taken binnen de organisatie zodat ze breder inzetbaar zouden worden. Dit was ook zo afgesproken met het UWV. De theorie was perfect, in de praktijk bleek deze combinatie slecht te werken. Er was onvoldoende capaciteit om de opleidingen / begeleiding goed te verzorgen ondanks de goede intenties. Er bleek ook een natuurlijke weerstand te zijn tegen de beoogde verandering, zowel bij medewerkers als bij teamleiders en managers. Het project is afgerond en met UWV geëvalueerd. Vanuit E-Care gezien zijn de beoogde doelstellingen van het project niet gehaald.

  • René

    Beste Edwin,

    Nu we toch dit medium gebruiken om onze visies uit te spreken / dan wel te delen, na het lange betoog van hierboven, dan toch maar even de zienswijze vanuit mijn zijde. Uw verwijzing naar Jos en de conclusie dat ik dat zou zijn is onjuist. Ik heb namelijk geen enkel belang om mezelf niet bekend te maken, ik heb namelijk weinig vrees voor u maar ook weinig respect gezien uw werkmethodieken dan wel onterechte zienswijzen. Meerdere mensen blijven liever in de anonimiteit omdat ze zich klaarblijkelijk nog steeds oncomfortabel voelen bij de heer E. Bouman. Je zou jezelf de vraag moeten stellen vanwaar dit komt??

    Dan even terug naar de kern van de zaak.
    U doet net overkomen of dat de eenzijdige wijzingen in het arbeidscontracten jaar na jaar doorgevoerd waaronder bijvoorbeeld pensioenaanpassingen, werktijd aanpassingen, verandering van CAO etc etc breed gedragen werd door het personeel en betrokken instanties!!

    Daar heeft u het toch duidelijk bij het verkeerde eindje, dit soort wijzigingen werden bij de mensen keer op keer door hun strot geduwd, vaak was het niets meer dan een mededeling. En dit keer op keer onder het mom van; (loon)-kosten zijn te hoog dus een ieder moet meevaren anders gaat de plug eruit.

    U begrijpt blijkbaar nog steeds niet dat u misbruik heeft gemaakt van deze mensen. Het feit dat u donders goed wist dat mensen hun rechten niet af zouden dwingen omdat enerzijds het recht behalen door tussenkomst van een advocaat veel geld zou gaan kosten ( hetgeen mensen met een schamel loontje ) gewoon weg niet hebben, anderzijds dat deze mensen als de doods waren dat ze gelijk op de volgende exit lijst geplaatst zouden worden, hetgeen overigens geen onterechte angst bleek te zijn.

    Dan nog de bemerking zoals door de heer Jos weergegeven over de “constructie” aangaande het UWV ( gedeeltelijke werkeloosheid ) waarin hij aangeeft dat dit op dubieuze gronden zou zijn uitgevoerd. Meneer Bouwman u weet als geen ander dat dit de waarheid is. Er zouden opleidingen worden gegeven hetgeen een strikte voorwaarden zou zijn om überhaupt in aanmerking te komen voor een dergelijke regeling. Conclusie was heel simpel, nauwelijks of geen opleidingen maar werknemers 100% laten werken en UWV gelden opstrijken. Als het anders is / was, toont u dan aan welke opleidingen mensen hebben gehad je bij welke opleidingsinstituten.

    Dan het faillissement van E CARE duiven, waarin tot op het laatste moment de zaken zijn verzwegen. Mensen moesten de centjes gaan halen bij het UWV, maar nu we het er toch over hebben, overigens goed opgemerkt door Jos, waar zijn de centjes gebleven die behoren aan de personeelsvereniging. Gelden die door u maandelijks zijn ingehouden van het salaris bij uw (ex) medewerkers. Ik mag toch aannemen dat u deze op een aparte rekening heeft gestort, deze gelden waren namelijk niet van uw onderneming. Geeft u daar het luisterend publiek een antwoord op.

    Kortom meneer Bouwman ik heb een dossier 2-3 ordners vol, waarin inderdaad mijn ex partner keer op keer een compensatie regeling heeft gekregen aangezien zij één van de weinige was die het lef had om op te komen voor haar rechten. Rechten waarin u al die andere mensen duidelijk in heeft tekort gedaan. Legt u dat maar eens uit aan al die mensen.

    En inderdaad ik ben ook een CEO, maar bij een bedrijf waar dergelijke praktijken ondenkbaar zijn. Wij hebben namelijk een compliance regeling !!

    Als laatste; Jos blijf vooral je mening geven en als het aan mij ligt maak jezelf bekend je hebt niets te vrezen tenzij je nog werkzaam bent voor de heer Bouwman. blijkbaar slaapt de heet Bouwman slecht van al deze ophef.

    Leuk gevonden trouwens ” Porkies pikante pretpark ” kwestie van smaak, maar ik kan vinden in de vergelijking.

    Het gaat u goed meneer Bouwman.

  • René

    Beste Edwin,

    Nu we toch dit medium gebruiken om onze visies uit te spreken / dan wel te delen, na het lange betoog van hierboven, dan toch maar even de zienswijze vanuit mijn zijde. Uw verwijzing naar Jos en de conclusie dat ik dat zou zijn is onjuist. Ik heb namelijk geen enkel belang om mezelf niet bekend te maken, ik heb namelijk weinig vrees voor u maar ook weinig respect gezien uw werkmethodieken dan wel onterechte zienswijzen. Meerdere mensen blijven liever in de anonimiteit omdat ze zich klaarblijkelijk nog steeds oncomfortabel voelen bij de heer E. Bouman. Je zou jezelf de vraag moeten stellen vanwaar dit komt??

    Dan even terug naar de kern van de zaak.
    U doet net overkomen of dat de eenzijdige wijzingen in het arbeidscontracten jaar na jaar doorgevoerd waaronder bijvoorbeeld pensioenaanpassingen, werktijd aanpassingen, verandering van CAO etc etc breed gedragen werd door het personeel en betrokken instanties.

    Daar heeft u het toch duidelijk bij het verkeerde eindje, dit soort wijzigingen werden bij de mensen keer op keer door hun strot geduwd, vaak was het niets meer dan een mededeling, waarbij je jezelf de vraag zou kunnen stellen welke rol de ondernemingsraad daarin heeft gespeeld. Maar goed blijkbaar beschikte deze mensen over onvoldoende competentie dan wel daadkracht om de werkelijke impact / gevolgen aan de achterban duidelijk te maken, waarbij ieder logisch denkend mens van te voren wel zou kunnen bedenken dat medewerkers op basis van het echte verhaal nimmer accoord zouden gaan met dit soort eenzijdige juridisch onjuiste wijzigen En dit soort aanpassingen werden keer op keer onder het mom van; het onvermijdelijk matigen / aanpassen van (loon)-kosten om de voortgang van het bedrijf veilig te stellen. Zouden mensen hier al teveel problemen over maken dan was het de verantwoordelijkheid van deze mensen dat voor alle mensen die werkzaam zijn / waren de werkgelegenheid in het gevaar zou worden gebracht. Zo zijn dergelijke verhalen verkocht aan de mensen, met als gevolg het inleveren van pensioenopbouw het stopzetten van jaarlijkse indexeringen vanuit de CAO etc etc.

    U kunt het verhaal nu mooi omlijsten maar dit zijn dd feiten en de uiteindelijke slotconclusies die gelden voor heel veel ex medewerkers.

    U begrijpt blijkbaar nog steeds niet dat u misbruik heeft gemaakt van deze mensen. Het feit dat u donders goed wist dat mensen hun rechten niet af zouden dwingen omdat enerzijds het recht behalen door tussenkomst van een advocaat veel geld zou gaan kosten ( hetgeen mensen met een schamel loontje ) gewoon weg niet hebben, anderzijds dat deze mensen als de doods waren dat ze gelijk op de volgende exit lijst geplaatst zouden worden, hetgeen overigens geen onterechte angst bleek te zijn.

    Dan nog de bemerking zoals door de heer Jos weergegeven over de “constructie” aangaande het UWV ( gedeeltelijke werkeloosheid ) waarin hij aangeeft dat dit op dubieuze gronden zou zijn uitgevoerd. Meneer Bouwman u weet als geen ander dat dit de waarheid is. Er zouden opleidingen worden gegeven hetgeen een strikte voorwaarden zou zijn om überhaupt in aanmerking te komen voor een dergelijke regeling. Conclusie was heel simpel, nauwelijks of geen opleidingen maar werknemers 100% laten werken en UWV gelden opstrijken. Als het anders is / was, toont u dan aan welke opleidingen mensen hebben gehad je bij welke opleidingsinstituten.

    Dan het faillissement van E CARE duiven, waarin tot op het laatste moment de zaken zijn verzwegen. Mensen moesten de centjes gaan halen bij het UWV, maar nu we het er toch over hebben, overigens goed opgemerkt door Jos, waar zijn de centjes gebleven die behoren aan de personeelsvereniging. Gelden die door u maandelijks zijn ingehouden van het salaris bij uw (ex) medewerkers. Ik mag toch aannemen dat u deze op een aparte rekening heeft gestort, deze gelden waren namelijk niet van uw onderneming. Geeft u daar het luisterend publiek een antwoord op.

    Kortom meneer Bouwman ik heb een dossier 2-3 ordners vol, waarin inderdaad mijn ex partner keer op keer een compensatie regeling heeft gekregen aangezien zij één van de weinige was die het lef had om op te komen voor haar rechten. Rechten waarin u al die andere mensen duidelijk in heeft tekort gedaan. Legt u dat maar eens uit aan al die mensen.

    En inderdaad ik ben ook een CEO, maar bij een bedrijf waar dergelijke praktijken ondenkbaar zijn. Wij hebben namelijk een compliance regeling !!

    Als laatste; Jos blijf vooral je mening geven en als het aan mij ligt maak jezelf bekend je hebt niets te vrezen tenzij je nog werkzaam bent voor de heer Bouwman. blijkbaar slaapt de heet Bouwman slecht van al deze ophef.

    Leuk gevonden trouwens ” Porkies pikante pretpark ” kwestie van smaak, maar ik kan vinden in de vergelijking.

    Het gaat u goed meneer Bouwman.

  • René

    Beste Edwin,

    Nog een laatste bemerking.
    Ik heb u nimmer gebeld nadat E CARE failliet is gegaan met de mededeling dat ik u kapot zou maken.
    Ik weet dat u last heeft van hoogmoedswaanzin maar ik wist niet dat u last zou hebben van geheugenverlies / alzheimer.

    Ik hoef u niet kapot maken, u maakt uzelf kapot, aangezien er voor een dergelijke management structuur / korte termijn visie in een marktstructuur zoals vandaag de dag geen plaats is voor dergelijke bedrijven.

    Ik schat u in als een intelligent man, maar het leiding geven aan een bedrijf en dit zo inrichten dat u klanten zoals een Samsung binnen uw portfolio behoud is blijkbaar toch een brug te ver.

    Ik geef u bij deze aan dat u geen onwaarheden moet vertellen, anders kunt u vandaag of morgen een dagvaarding op de deurmat tegemoet zien.

    Zoals gezegd ik wens u succes.

  • videp

    @rene bij videp ook bijna hetzelfde

    Eenzijdige beslissingen werden meegedeelt. Niet eens daarna op papier of geschreven op mail. Zo is er weinig belastbaar material tegen de directie.

    Zelfs de “vraag” voor uitstel van betaling van de eindejaarspremie. -Vlak voor de eindejaarsfeesten- De reden dat er niet veel weerstand is geweest is dat hij iedereen heeft overvalen met deze mededeling en er bij betaling van de eindejaarspremie bijna automatisch een faillisement zou volgen. Iets wat de meesten niet wilden.

    Wat betreft einddatum samsung er zijn vele datums vernoemd cfr u mails die net waren aangekomen die u voorleesde. Ik meen ook te hebben gehoord dat u zelf de contracten heeft opgezegd om zo een betere prijs af te dwingen. Of is dit verkeerd begrepen in uw toenmalige toespraak waarin samsung de schuld dit alles is.
    Er was voordien ook al een geruchtenmolen dat u het contract met samsung zou hebben opgezegt. waar rook is is vuur. …

    Tot slot.
    Heeft u er ooit even bij nagedacht wat de mensen bij videp gedacht hebben nadat ze via sd een attest tewerksteling gemaakt op 31/05/2014 hebben ontvangen waarin de aanvangsdatum van hun contract staat en als einddatum 07/05/2014? Zonder een woord uitleg vooraf vanwege videp – e-care.

  • Edwin Bouman

    Beste Videp,

    We hebben destijds (eind december) inderdaad (eenzijdig) aangegeven dat er geen gebruikelijke financiering van de vakantiegelden bij KBC was aangevraagd, omdat onduidelijk was hoe het nieuwe Samsung contract er uit zou zien. We hebben het personeel uitgelegd waarom we een uitstel wilden tot 31 maart 2014 en hen in de meeting uitgenodigd om daags er na (individueel of collectief) te reageren indien zij niet akkoord konden gaan met dit verzoek. Dit hebben een aantal mensen gedaan. Met hen zijn zevental mensen gedaan en ook me Uiterlijk 31 maart 2014 zijn alle eindejaarsgelden aan de werknemers betaald.

    De overeenkomst met Samsung en de opzegging van Samsung zijn aanstonds onderwerp van gesprek dat we zullen hebben met de recent aangestelde curator van Videp bvba. Wel kan ik zeggen dat noch E-Care, noch Videp heeft de overeenkomst met Samsung heeft opgezegd.

    Ik weet niet welk attest u bedoeld. Misschien kunt u mij een kopie toezenden zodat ik daarop een antwoord kan geven. Mijn e-mail adres is boumane@e-care.nl

  • Oud medewerker

    Beste Bouman,

    Als oud medewerker van toen 17 jaar oud heb ook ik een hoop eigenaardigheden meegemaakt waar ik als mens zijnde mijn handen niet aan zou willen branden.
    Laat ik beginnen aan 3 mooie voorbeelden:

    1.
    Nadat ik in dienst trad werkte ik altijd met een collega en werkten we een rit af en vaak hadden we de route Amsterdam. Het formaat tv’s was daar gemiddeld 46” en groter.
    Die wogen tezijnertijd 40kg en zwaarder,
    Nu waren de meeste mensen al 50 plus en hadden vaak versleten gewrichten!
    Dan moest de tv vaak de smalle trapjes omhoog wat dan met 2 kapotte knieen niet gaat!
    Dus deed ik het vaak alleen omdat klanten weigerden (en ik geef ze geen ongelijk we zouden een service bedrijf moeten zijn! )
    Want nam je contact met het hoofdbureau dan kreeg je dood leuk te horen ja doet het maar.
    Punt is heb je twee jonge gezonde mensen dan kan je prima een tv omhoog tillen,
    Maar ben je een ouder persoon dan kan je dat ten eerste niet maken en ten tweede arbo technisch mag het niet!
    Dus de term “hulpjes” die u toepast had u beter slaafjes kunnen benoemen!”

    2.
    Nadat ik een maand in dienst was ongeveer werd ik ook regelmatig op pad gestuurd met verouderde of defecte apparatuur zoals: verouderde en of defecte navigatie apparatuur, defecte telefoons of ongeprepareerde toestellen waarvan gezicht werd gerepareerd!
    Het lijkt mij meer dan logisch als je als buitendienst medewerker over de juiste hulpmiddelen moet beschikken wil je je werk goed uitvoeren?
    Maar dat was niet het geval en daardoor moesten we regelmatig privé telefoons inzetten als navigatie of om de klanten te bellen maar als we de kosten wilden verhalen kregen we doodleuk te horen daar kies jezelf voor!
    Maar ook duurde de ritten vele malen langer omdat we defecte apparatuur hadden en waren we soms pas 10 uur ‘s avonds op de zaak! En overuren werden niet uitbetaald! Naar mijn weten is dit wanbeleid…

    3.
    En het laatste punt vind ik eigenlijk best wel kwetsend als technicus,
    En dat is eigenlijk we dat de kwantiteit boven kwaliteit mentaliteit werd gehanteerd!
    Dat je maximaal een beperkte tijd aan een al ontevreden klant mag besteden!
    Dat je moet horen ”daar heb je de prutsers weer van E-Care” dan kregen wij de klanten vaak weer rustig en gaven ze hoop, maar dat koste ons ten eerste een lange nacht en ten tweede geld uit onze eigen zak.
    maar nog veel erger een preek waar je u tegen zegt en een woedende blik een week lang!
    E-Care is in mijn belevenis een goed voorbeeld van hoe je niet om hoort te gaan met je personeel!
    Bijna een soap te noemen!

    En zo zijn er nog veel meer voorbeelden te noemen die tevens te onderbouwen zijn,
    Maar ik denk dat u ook heel goed weet dat u niet netjes bent geweest met uw beleid,
    En als u hier niet van op de hoogte was heeft u de zaakjes niet goed in het oog gehad en/of geen luisterend oor hebt willen hebben.

  • Edwin Bouman

    Geachte heer Kempes (René),

    Ik wil u ter ondersteuning van mijn eerdere bericht wijzen op de e-mails die ik van u mocht ontvangen aangaande de intenties van uw “persoonlijke projectje”. Het betreffen de mails van 29 mei 2013 (12.18 uur) en 28 juni 2013 (10.29 uur). Volgens mij laten deze mails niets aan onduidelijkheid over voor wat betreft uw intenties.

  • René

    Geachte heer Edwin Bouwman,

    Misschien heeft u het nog niet opgemerkt, maar door al uw onzinnige reacties die overigens door meerdere ex werknemers ontkracht worden, bent u op de Google zoekmachine van pagina 2-3 opgerukt naar pagina 1. Nog even en dan staat u boven boven uw eigen website E-Care.

    Had u toch intelligenter ingeschat.

    Als u een vent was geweest had u antwoord gegeven en bewijsstukken overhandigd op al mijn (simpele) vragen.
    UWV, personeelsgelden die verdwenen zijn etc etc etc etc etc etc !!!

    Maar meneer Edwin Bouwman, laat het lekker zitten we weten allemaal waar al die centjes naar toe zijn gegaan.

    Het gaat u goed, ik ben klaar met u, verwacht u van mij geen inhoudelijke reactie meer op al uw gezwam.

  • Anoniem

    Geachte heer Bouman,

    Graag reageer ik anoniem omdat ik niet zomaar met naam en toenaam op een publieke blog reageer. Ik respecteer dat u hier een aantal zaken wil toelichten. Maar persoonlijk denk ik dat het niet handig is om als directeur, op een publieke blog, in te gaan op individuele issues als de genoemde dreigmails. Ik denk dat u uw tijd beter kunt besteden aan investeren in het vertrouwen van uw huidige werknemers. Informeer ons en communiceer met ons, in plaats van dat hier te doen.

  • videp

    Bouman uw opgegeven email werkt blijkbaar niet. Vandaar

    //nl.tinypic.com/r/2ro2iy1/8

    Voor de rest vertrouw ik op de curator alles netjes afhandelt en eventueel indien nodig de arbeidsrechtbank indien er nog geschillen zijn die niet opgelost raken.

  • anoniem

    Geachte heer Bouman,

    dat u zich zo uit de tent laat lokken, leest u al deze berichten wel, ze dateren van 2013.
    het was netter geweest als u excuus had aangeboden aan al die mensen die u in de kou heeft laten staan. u bent niet het slachtoffer dat zijn al die mensen die ondanks alles toch nog hard voor u gewerkt hebben. ik snap best dat het moeilijk is om te overleven, maar keer op keer dingen afpakken, collegas nul uren contracten geven is toch niet netjes. als deze mensen dan zeggen maar meneer bouwman ik werk al jaar in jaar uit een hoeveelheid uren dan bent u niet thuis. u staat toch niet boven de wet.
    luistert u naar uw mensen, ik zie dat een collega in een post u goede adviezen geeft. verdedigen heeft geen zin meer daarvoor heeft u teveel mensen zwaar teleurgesteld

  • Kevin

    U kunt beter uw energie stoppen om het tafelzilver te verkopen. Aan het personeel te Duiven heeft u beloofd dat ze eind deze maand hun eigen gespaarde vakantiegeld krijgen. Mocht dat niet lukken dan bent u onbetrouwbaar en is de kans groot dat de werknemers faillissement aanvragen.

  • anoniem

    Hoe is het toch mogelijk dat mensen er zo’n puinhoop van maken.
    Vakantiegeld wordt toch normaal betaald in de maand mei. Ik heb te doen met die mensen die vakanties hebben geboekt. Was vorig jaar exact hetzelfde verhaal.
    Ik snap niet dat de man nog met een gerust hart slaapt. Dat dit mogelijk is in Nederland. Ik duim voor jullie dat het deze keer goed komt. Ik vrees alleen het ergste.

  • Eric

    Beste mijnheer Bouman

    Zoals u waarschijnlijk nog wel weet heb ik in 2009 een burnout gehad waarvan ik heden ten dage nog steeds medicijnen van slik.
    Toen indertijd heb ik over nagedacht om ander werk te zoeken maar heb dat (tot mijn spijt) niet gedaan.
    Ik had toch immers een vaste baan???
    Het spijt me u te moeten mededelen dat ik na die tijd niet meer zo hard heb(kunnen)werken.
    Krijg ik in Februari 2013 het verkeersongeval (geschept door een sneeuwschuiver buiten mijn schuld om)
    Komt daar in Juli 2013 nog eens werkloosheid om de hoek kijken en u zult begrijpen dat deze impacts van de winter hebben geresulteerd in een bijna nieuwe burnout.
    Door zelf op tijd in te grijpen en met behulp van mijn huisarts is gelukkig erger voorkomen.
    Wees gerust mijnheer Bouman, het gaat nu goed met me.

    Nu ik de hele dagen thuis zit (WW) heb ik tijd genoeg om te relativeren.
    Ik solliciteer mij suf maar krijg helaas constant afwijzingen.
    Ik voel mij als een stuk vuil wat in de kliko is verdwenen.

    Eric Leenders

    ps
    Ik ben niet bang dat mijn naam ten toon wordt gespreid.
    Ik ben slechts 1 van uw oud medewerkers.
    Iemand met hart voor de zaak.

  • anoniem

    het is stil aan het front, al nieuws over de uitbetaling van het vakantiegeld, of wordt het voor veel mensen wederom een ritje rondom hause.

  • anoniem

    Aan het front(videp) is er een brief van de curator op 13/06 binnengekomen contract is blijkbaar verbroken op 5/06. Personeel is goed op tijd op de hoogte gesteld … not

    Het word een rondje loonvorderingen, klachten laten opmaken en zeer lang wachten op geld. loon mei is deels betaald, documenten voor betaling loon worden met wat geluk eind van deze week bezorgd per post.

  • Anoniem

    Lotgenoten nog een paar dagen en we zullen het weten of dat de zuurverdiende vakantie centjes worden betaald.

    Heb de polis van de reisverzekering al nagekeken maar geen dekking mochten de centjes niet betaald worden.

    Laten we duimen dat Bouman nu wel zijn beloftes nakomt.

  • Bert

    Je denk toch niet dat Bouwman een dubbeltje gaat betalen ,die teert al heel lang op de samenleving
    in het faillissement was mijn Wia uitkering overgemaakt naar Duiven zelf die hebben ze ingepikt waardoor mijn gezin met vier kinderen heel erg in de problemen zijn gekomen, er werd gewoon gezegd probeer het maar via de curator, een grotere hufter heb ik nog nooit meegemaakt met medewerking van de hielenlikkers bij personeelszaken

  • Anoniem

    We weten allemaal hoe het zit. De man heeft slecht één belang en dat is zijn eigen belang.
    Trieste van dit verhaal is dat hij zich voordoet als het slachtoffer.

    Zoals gezegd laten we hopen dat dit na het zoveelste aankomende faillissement wat er gewoonweg weer aan staat te komen definitief stopt. Hopelijk voelt Bouman al het leed dan zelf is een keer wat hij andere met zijn slinkse werkwijzen waarmee hij werknemers kapot heeft gemaakt zelf. Van x5 naar lijn 5 zou ik zeggen.

  • Kevin

    Er zitten er nu een paar ziek thuis, ze hebben een flinke klap gekregen. Eerst vorig jaar wat te verduren en nu weer. Laat je niet gek maken door die gluiperd!

  • Sjakie

    Vorig jaar werd dat door UWV betaald. Dus als ecare het niet betaald dan krijg je dat via uwv als je eruit gegooid wordt.

  • Anoniem

    Zal best zo zijn, vraag is alleen wanneer krijg je het.
    Bijkomend probleem is dat mensen vakanties hebben geboekt en dit moeten betalen.

    Waarvan……… Uiteraard het vakantiegeld. Maar niet getreurd Bouman is zijn huis lekker aan het opschilderen, daar voorlopig nog geen stress of crisis te bespeuren.

  • videp

    Aan de nederlandse collega’s laat een loonsvordering opmaken door uw vakbond of door een rechtsdienst.
    Doe dit niet zelf dan is dit officiel vermeld in uw dossier, als je er dan wordt uitgematst kan je nog een extra klacht daarvoor indienen. Waardoor er meer opzeg vergoeding betaald dient te worden. Als de boel alsnog sluit heb je al een dossier lopen tegen e-care en loopt de afhandeling iets vlotter.

    Bouman als je dit leest ik ben blij dat ik eindelijk van u verlost ben. Ik heb ondertussen al een betrouwbare nieuwe werkgever gevonden.

  • Sjakie

    even zoeken op de site want de link wijzigd.
    maar dat gaat weinig opleveren met die prijzen

    de helft zal al wel meegejat zijn door wie dan ook

  • SMD-bakker

    @videp
    “Aan de nederlandse collega’s laat een loonsvordering opmaken door uw vakbond of door een rechtsdienst.”

    Kan je natuurlijk altijd doen maar het is vrijwel 100% zeker dat je er niets van terugziet.
    Bij dit soort faillissementen zorgt “de directeur” er wel voor dat al het waardevolle verdwenen is.
    Met een beetje mazzel betaald UWV al het achterstallige maar die gaan ook maar bepaalde tijd terug en meestal schiet een deel van het vakantiegeld erbij in.

    Houd zo nu en dan de ontwikkelingen in de reparatie van consumentenelectronica-land in de gaten en heb onlangs gezien dat het faillissement van FRS Europe opgeheven is en alle schuldeisers behalve de bank en De Belastingdienst naar hun centen konden fluiten.

  • oud medewerker

    Hier een oud medewerker. Ik heb altijd met plezier gewerkt bij dit bedrijf. Je moest wel hard werken maar dat vindt ik persoon lijk niet zo erg. Wat ik altijd wel verbaast over was dat als je ruim van te voren op je werk aankwam niemand iets over zei, terwijl je 1 minuut na je einde werkdag vertrok wat niet goed was. Er werdt vaak gezegd dat je wel wat langer kom blijven maar met dat stukje extra loon kwam men niet over de brug. Een keer wat langer blijven is opzich niet zo erg maar wel dagelijk. Gelukkig heb ik dat nauwlijk hoeven te doen. Mijn naaste collega’s kon ik altijd goed mee werken en we waren ook een echte team. Toen het bedrijf falliet raakte en zoals hier boven al genoeg is geschreven is er veel onzekerheid geweest binnen het bedrijf. Wat niet te goede kwam over het personeel en natuurlijk ook niet ten goede kwam tegen over de klanten. In de periode 2013 2014 heb ikvaak het idee gehad of je niet compleet voor de gek werdt gehouden. Werkdruk werdt hogen loon werdt minder.

    Een aantal dingen waren niet goed binnen dit bedrijf. Vooral communicatie tegen over het personeel schaart behoorlijk.
    Zoals de meeste geen goed woordt over hebben voor dhr bouwman tja.. ik vindt het emotie loos. Heb wel eens een belangrijk gesprek met hen gehad en dan lag hij onderuit met zijn handen achter zijn hoofd. Tja persoonlijk vindt ik het ongeintreseerd.

    uiteindelijk heb ik daar wel met plezier gewerkt met de werkzaamheden die ik had en met mijn naaste collega’s maar niet op de mannier hoe op bepaalde momenten met mensen om werdt gegaan…… ( ik moet wel zeggen dat er veel negatifiteit in het bedrijf zat kwa werknemers teamleiders. Helaas werken er nog een paar van)

    DhrBouwman het beste met uw bedrijf die wankeld op de vendering en naaste collega’s het beste met al het ellende die nog gaat komen

  • HE dit it (again)

    BREAKING NEWS : E-Care zou opnieuw faillisement gaan aanvragen. En de heer Bouwman zou weer verder gaan met een nieuwe B.V. Dus iedereen opgepast.

    Hij zou ook een afspraak niet zijn nagekomen omtrent de (gedeeltelijke) betaling van het vakantiegeld in mei en tevens het salaris over de maand juni.

    Hoop dat bovenstaande niet klopt maar ik betwijfel het. Sterkte allemaal die mensen die het betreft. Hij herhaalt het kunstje van de afgelopen jaren. En niemand die ingrijpt. Hoe kan dat toch !!!!!!!!

  • Eric

    Ook ik hoorde afgelopen weekend dat het niet goed gaat daar.
    Ik wil iedereen sterkte wensen de aankomende tijd!

    Groet van een oud werknemer die nu al 2 jaar in de WW zit en nergens, als 50 plusser, aan de bak komt.

  • Sjakie

    Jarenlang gewerkt daar. En leuk werk, vindt ik nog steeds. Blij dat ik daar weg ben en dan vooral om het salaris en standaard overwerk in de avond en in het weekend. Als je daar over 20 jaar nog werkt zit je nog op dezelfde salaristrede. Helaas is hij vrij untouchable. Als je de documenten op google opzoekt over de afgelopen faillisementen(die zijn openbaar) dan kun je de stamboom zien hoe een en ander in elkaar steekt. Alle E-care sub-bvtjes of bussiness-units vallen onder e-Care Repair Oost. Bouwman is niet in dienst bij E-care. Hij wordt ingehuurd als directeur via Sand Castle Holding. En daar zit nog wat boven en uiteindelijk is hij in dienst of werkzaam bij een Stichting, zoiets, ik weet het niet meer precies. Dus wat er ook gebeurt. Hij is veilig. Gelukkig is de wet een paar jaar geleden aangepast zodat in sommige gevallen bestuurders toch aansprakelijk voor de hele zooi kunnen worden gesteld. Maar ja wie van de werknemers gaat daar aan beginnen? Juist niemand. De beste technici zijn hem al gepleit. En sommige dingen kloppen/mogen niet eens, zoals schollverlaters met nul comma nul verstand van elektrotechniek/electronica Senseo apparaten laten herstellen in onze kantine, althans dat was dan de kantine, ga maar buiten eten. Levensgevaarlijk. Uiteindelijk zal hij weinig kwijtraken, alle wagens zijn lease, het pand is gehuurd etcetera. Jammer dat er geen groei is, geen visie, verkeerde managers met weinig opleiding hoogstens MTS op de verkeerde stoel. Zorg dat je snel wat anders vindt.

  • Dirk

    Vandaar is het failliesement van E Care uitgesproken! Holland zal dit nog kunnen doorgaan. Ik denk dat de wetgeving op dit gebied ernstig te kort schiet.

  • HE dit it (again)

    Dirk, je post is inderdaad een feit. E-Care Repair is inderdaad failliet. Het faillissement staat inmiddels op internet. Het betreft mensen van het hoofdkantoor, IT, administratie, technici en diverse chauffeurs. Ik vraag me af hoe ze nu verder gaan. Maar dhr Bouwman zal ongetwijfeld daar weer een oplossing voor gevonden hebben. Een oplossing die alleen weer goed zal zijn voor zijn portemonne. En het personeel kan weer stikken. Ben trouwens ook benieuwd hoe de klanten van E-Care dit gaan opvatten. Deze klanten zullen toch onderhand ook wel door hebben dat het elk jaar weer prijs is daar in Duiven. Tip aan de curator : waarom komt dhr Bouwman toch telkens weer weg met een faillissement. Stop die man toch eens. Doe jullie werk eens wat beter en zie wat hij allemaal kapot maakt bij de mensen en in de samenleving. Succes allemaal. Hoop dat jullie allemaal goed terecht komen en degenen die blijven zitten : laat je geen rad voor ogen draaien.

  • Bert

    Zal mij benieuwen welke van zijn onderdanen eruit vliegen, dit (bedrijf) is toch een grote beerput, en de hielenlikkers in Duiven zijn mede schuldig aan zijn louche praktijken
    we gaan deze soap verder volgen

  • macgyver

    Sterkte aan de medewerkers die het ditmaal betreft.
    Vanwege een Belgisch slachtoffer van deze sand castle holding.
    Wel goed gevonden die benaming van de holding. Misschien deze eens laten doorlichten? Controle op witwassen, belastingontduiking, drugshandel, etc mag er gerust aan te pas komen.

    Vond het al verdacht lang stil over e-care.
    Tot ik vorige maand gecontacteerd werd door een nogal rare/louche Nederlandse holding voor consumentengoederen electronica.

    Tip aan iedereen: get the fuck out of this business tenzij je echt niet anders kan.

  • HE dit it (again)

    Eerst willen wij een reactie geven op het bericht van Macgyver :
    jij suggereert dat het bedrijf eens doorgelicht zou moeten worden omdat er sprake zou zijn van drugshandel en witwassen etc. . Nu moeten wij wel zeggen dat je nu wel heel erg ver gaat in je uitlatingen. Belastingontduiking hmmm . . . zou wellicht wel een leuke uitdaging kunnen zijn voor iemand van de belastingdienst.

    Maar nu even een vervolg op ons bericht van 8 juli.
    Wat is er sindsdien gebeurd? E-Care en een aantal andere BV’s zijn failliet gegaan. Wederom een groot aantal mensen weg. Je zou bijna zeggen hoe zo’n organisatie uberhaupt nog kan doordraaien na telkens maar weer die ontslagen en onzekerheden van de afgelopen jaren. De motivatie zal toch een keer gaan ontbreken?
    Maar hoe komt het toch dat er altijd alleen maar BV’s failliet gaan waarin de hardwerkende personeelsleden zitten. Hoe komt het toch dat de vele BV tjes van Bouwman himself nooit failliet gaan. WORDT ER DAN IN DEZE BV’S WEL GOED VERDIEND EN WAAR BLIJFT DAT GELD DAN ? Kijk eens op //www.kvk.nl en tik de postcode 6921 EX met huisnummer 2 eens in. Die andere BV’s van Bouwman blijven elke keer weer buiten schot. Wie het antwoord weet mag het zeggen.
    Als je goed kijkt op de kamer van koophandel is er wederom een nieuwe BV door hem opgericht ( voorspeld door ons zie mail dd 08/07/15). Hoe kan dat toch? Mag dit allemaal zomaar? Onze voorspelling is dat deze BV ( E-Care Onsite Servises) wederom met schulden zal worden opgezadeld en opnieuw failliet zal worden verklaard. En opnieuw een lachende derde. Of moeten we zeggen : wederom een voordeel voor de heer Bouwman ? Wanneer zou hij nu toch eens genoeg hebben?
    Hoe komt Bouwman trouwens toch telkens aan die flitsende bedrijfsnamen. ONSITE betekent ons inziens AAN DE ZIJDE (gezet !!). Dus dat belooft niet veel goeds. En trouwens de BV Reverse Logistics dan : reverse betekent letterlijk in het engels : nietig verklaren, terugdraaien, omkeren. Laat het gevolg duidelijk zijn.
    Maar terug naar de harde werkelijkheid. Van horen zeggen in de markt zijn er weer diverse klanten die (gaan) vertrekken. Sommige technici zijn al aan het vechten om de weinig binnenkomende apparaten. Dat kan straks maar 1 ding betekenen : opnieuw een reorganisatie waarbij de medewerkers, hun loon en arbeidsvoorwaarden wederom niet veilig zijn. Maar kan het uberhaupt nog minder ? We zullen zien. Wordt ongetwijfeld vervolgd.

  • Sjakie

    Onsite is niet hetzelfde als onside of On Side. De betekenis van Onsite is eigenlijk dat iets op een plaats moet plaatsvinden, dus eigenlijk bij je thuis, zoals de homeservice.
    Hij is niet in dienst bij enig Ecare hij is bij Sandcastle holding in dienst en als de structuur verder volgt eigenlijk bij een stichting of vereniging in dienst die hem uithuurt als directeur aan E-Care. Zo blijf je zo goed als untouchable. Documenten van Faillisementen zijn publiekelijk vindbaar op internet, even goed zoeken. Daarin kun je de ehele bussiness stamboom terugvinden. Misschien leuk voor op Tros-radar ofzo.

  • HE dit it (again)

    Het moet toch heel gek lopen als E-Care binnenkort niet besproken wordt in het televisieprogramma Tros Opgelicht. Heb aanwijzingen gekregen dat er een aantal medewerkers er op aandringen dat hier een reportage aan gewijd moet worden.
    Kijk : nu worden de medewerkers eindelijk eens wakker. Ga zo door mensen. Heb nu eindelijk eens door dat er bij E-Care niet op de juiste wijze wordt gewerkt en dat iedereen een rad voor ogen wordt gedraaid behalve het management die alleen maar doet wat de heer Bouwman wil. Ook zij zijn bang voor hun hachje en vrezen hun baantje en hun leuke pensioentje. Jammer dat er geen echte “ballen” meer zitten. Maar dat gaat straks tegen ze werken.
    Maar als iemand van jullie meer informatie kan verschaffen over het programma wat in de maak is , dan horen wij dat ook graag en dan zijn wij ook bereid ons steentje bij te dragen.

    Dus Bouwman , kijk vanaf heden regelmatig over je schouder en voordat je uitstapt, kijk dan eerst of er een cameraploeg in de buurt is. Oh ja , en mocht je gefilmd gaan worden , wees dan een vent en ga de discussie met de reporter aan en waag het niet om het op een rennen te zetten. Dat zou laf zijn.

  • Erwin speedy

    Ik heb ook informatie voor jullie. Heb onlangs iemand gesproken van CE REpair en hij vond het vreemd dat wij als E-Care geen CAO hadden en ook niet aangesloten waren bij een pensioenfonds. Alle soortgelijke bedrijven horen hieraan deel te nemen.
    Hij adviseerde ons het volgende te doen:
    als je lid bent van de vakbond , neem dan contact op met de vakbond. Zij kunnen je helpen bij het schrijven van een brief naar de vakraad van de Metaal en Techniek waar wij aangesloten moeten zijn. Zorg dat dit probleem daar kenbaar wordt gemaakt want het is niet normaal dat medewerkers op deze manier gekort worden. De vakbond MOET een verzoek bij hun neerleggen om een onderzoek te laten instellen bij E-Care Reverse Logisctis BV,
    Als je geen lid bent van de vakbond neem dan zelf contact op met deze vakraad via telefoonnummer 070-3160325 of ga naar de website //www.caometaaltechniek.nl en vul via contact helemaal linksonder het contactformulier in. Zet in je bericht dat je vermoedens hebt dat ons bedrijf zich onttrekt aan het lidmaattschap van de CAO en daarmede ook aan het pensioenfonds. Vraag of er een toetsing kan plaatsvinden of E-Care gelijk heeft of wij als medewerkers.
    Belangrijk is dat hoe meer medewerkers melding hiervan maken hoe meer aandacht er aan gegeven gaat worden en deze toetsing ook werkelijk gaat plaatsvinden.
    Ik heb gisteren via de site het formulier ingevuld. Hoop dat meer mensen dit gaan doen. En hopenlijk dat er dan nu iets gaat gebeuren.

  • HE dit it (again)

    Bedankt Erwin Speedy voor je informatie en je bijdrage.

    Kijk dit is nu eens een belangrijke ontwikkeling waar wij iets mee kunnen. Wij kunnen hier iets van leren en dat is dat wij gelukkig niet alleen staan. Ook jullie staan niet alleen. We moeten proberen zoveel mensen te bewegen in actie te komen. Een oproep aan iedereen om gehoor te geven aan bovenstaande verzoek.
    Samen staan we sterker. Sterker dan die ene man boven in het bedrijf. Dat willen we toch allemaal. Nu moeten we actie ondernemen. Of niet meer zeuren. AAN JULLIE DE KEUS.

  • Sjakie

    Het pensioenfonds PMT is volledig op de hoogte. We hebben toen een gesprek gehad in de kantine van een Belastingadviseur of iets dergelijks. De status van bedrijf ging van repair naar service verlenend bedrijf. Daarmee viel het niet meer onder de KleinMetaal CAO. De CAO werd zoveel mogelijk wel gehandhaaft (althans toen ik er nog werkte) werd gezegt. En daarom is het pensioen toen overgezet naar Delta Lloyd. Ik denk dat het juridisch zal kloppen aangezien (zover ik weet) Bouwman van Juridische zaken zeer goed op de hoogte is. Ik meen zelfs dat hij daar een titel in heeft, maar ik kan me vergissen. Je kunt het proberen maar of het veel nut heeft… Ze zijn toendertijd ook bijna betrapt op het misbruiken van de regeling die bestond als het niet goed ging met het bedrijf, je kon dan de halve tijd werken en de halve tijd zou je moeten leren voor de overstap naar een ander beroep. Nou daar kwam natuurlijk niets van, je werkte gewoon 100%. Leren was er niet bij. En toen kregen we dus een inval van de UWV dacht ik, want die willen dan hun centjes terug van de regeling. En reken maar dat ze verraden zijn en ik denk te weten door wie. Tijdens de interviews door het UWV aan de technici is dat ook verteld. Maar E-Care kwam er net onderuit doordat ze net voor de inval geld hadden terug betaald. Misschien hadden ze wel een tip gehad. Want dat is vreemd he.

  • HE dit it (again)

    Toendertijd zijn de pensioenen inderdaad overgezet naar Delta Lloyd waarbij de werkgever geen bijdrage meer wilde leveren (hoeveel zal Bouwman daar wel niet mee bespaard hebben de afgelopen 5 jaar) en de pensioenbijdrage voor de volle 100 % door de werknemer werd opgebracht. Maar bij het faillissement van E-Care Repair Service Oost in 2013 is een pensioenregeling helemaal komen te vervallen. Op het verzoek om een nieuwe collectieve pensioenregeling af te sluiten is E-Care niet ingegaan. Waarom niet ?

    Nu was het in 2009/2010 (toen we uit de CAO en PMT gingen) zo dat E-Care zowel veel repair als service verlenend was maar dat deze verhoudingen de afgelopen jaren door de vele reorganisaties en faillissementen totaal anders zijn komen te liggen.
    Toendertijd waren er veel medewerkers op de afdelingen van telefonie, administratie, personeelszaken, automatisering en management. Die trokken het niveau behoorlijk naar serviceverlenend. Maar als je nu door het pand heen loopt dan is er vrijwel geen administratie meer (eerst daar op die grote afdeling met 6 tot 8 man en nu nog maar 1 medewerker, automatisering die meer als 3 mensen kwijt is, geen PZ medewerker meer en een aantal managers die (vrijwillig ?) verdwenen zijn. Ook het aantal mensen achter de telefoon zijn veel geschrapt. Hierdoor wordt de verhouding tussen repair en serviceverlenend behoorlijk verstoord zodat de verhouding die er toendertijd was niet meer vergeleken kan worden met de situatie van nu. Trouwens de medewerkers van Logistiek moeten volgens de regels voor een gedeelte worden meegenomen voor reparerend.
    Dus in onze ogen zou een onderzoek zeker niet voor niets zijn.

    Ja en Sjakie, over die deeltijd WW waar jij het over hebt daar kunnen wij denk ik een boek over schrijven. Daar is meer over verteld zie berichten bovenstaand en dat klopt inderdaad allemaal. Zuivere koffie geweest ? In het geheel niet maar overal zullen dit soort dingen gebeuren maar hier bij E-Care is het telkens weer wat. Het houd nooit op. Hebben we het ene niet gehad dan wordt er weer voor gezorgd dat er ergens anders weer wordt “gefraudeerd” en/of “misleid” en alleen maar om die dikke portemonnee van Bouwman en consorten zoveel mogelijk te vullen ten koste van zijn medewerkers die hij toch echt nodig heeft.

    En aan het eind van het jaar WEER roepen dat ze hun best hebben gedaan maar dat we er nog lang niet zijn en niet achterover mogen leunen. En maar blijven zeggen dat hij er als investerdeer ook op heeft verloren. LULKOEK. Hij probeert alleen maar sympathie te kweken bij het personeel. Maar hij gaat ongetwijfeld straks het personeel lekker maken met een kleine compensatie. Reden : we hebben een aantal slechte jaren gehad waarbij het personeel een bijdrage moest doen maar nu zijn de verwachtingen weer wat beter en nu is de tijd om iets terug te doen. LEES : De bekende sigaar uit eigen doos. Eerst 6% afpakken, uren afpakken, pensioen afpakken ,al 5 jaar geen (CAO)loonsverhoging of andere verhogingen en daarna misschien, heel misschien, een paar % terugkrijgen. En Bouwman weer lekker lachen als hij zich omdraait omdat iedereen het weer accepteert. Als we ergens kwaad om kunnen worden dan is het dat wel.

  • Sjakie

    Er zou zelfs ooit een winstuitkering komen, nooit gehad. De eind schaal was F6, nou daar zou ik dan nog 30 of langer op moeten zitten zonder enig uitzicht op verhoging of compensatie wegens inflatie. Tijdens die gesprekken over hoe het met je gaat kon je er niet over beginnen want daar waren die gesprekken niet voor, nou hou ze dan ook niet want daar zijn die gesprekken wel voor. Ging alleen maar om hoe ze je nog harder kunnen laten werken voor hetzelfde geld.

  • Erwin speedy

    Eindelijk weer eens na al dat slechte nieuws eens goed nieuws te melden. Heb begrepen dat er eindelijk weer eens een kerstpakket verstrekt gaat worden aan het personeel. Ben heeeeel benieuwd waar ze ons mee gaan verrassen.
    Ik zou voor de kerst in ieder geval gewoon boodschappen gaan doen aangezien je anders wellicht honger gaat lijden. Maar ik kan natuurlijk ook verkeerd voorgelicht zijn. Dat doen ze wel vaker.

  • HE dit it (again)

    Dacht jij dat alles opgedoekt was ???????

    Tuurlijk niet, man. Ed Bouwman heeft zelfs alles weer voor een prikkie teruggekocht van de curator. ( € 18.000,= ) Zie bijgaande link.

    //insolventies.rechtspraak.nl/pdf.ashx?ID=05_gel_15_600_F_V_01

    Wou dat wij zo’n investering konden doen. Bedrijf met een winst van tonnen en daar dat lullige bedrag voor betalen. Onbegrijpelijk.
    Sterker nog : hij heeft ons de laatste jaren voorgehouden dat er er finke verliezen werden gemaakt en dat alleen E-Care Reverse een beetje winst maakte. Ik weet niet wat jullie onder een beetje verstaan maar van deze winst kunnen wij behoorlijk leven hoor. Tonnen . . . .

    Dus ik denk dat er een behoorlijk kerstpakket zit aan te komen dit jaar gezien de vele voordeeltjes die HIJ heeft genoten het afgelopen jaar. En de verliezen die het E-Care Repair Service heeft gemaakt hebben maar een oorzaak en die weten wij allemaal.

  • Sjakie

    Bouwman is meester oplichter 1e klas en nog rechtsgeldig ook. Kijk als je dat document bekijkt dan zie je het direct. En de rechter ziet dat ook. Alleen volgens de wet kan hij niks. Het gaat allemaal volgens recht via een vooropgesteld plan en dat is al de zoveelste keer. Kijk het is net als die bedrijven die toen voor een commissie moesten verschijnen die ook dergelijke glij door door de regels heen zaken deden. Ja het mag, ja het is rechtsgeldig, NEE het is niet etisch verantwoordt en dit is precies hetzelfde. En hij doet het keer op keer. En hij is zowat untouchable. Hij is bestuurder van E-Care, die is 100% in aandelen eigendom van een firma waar hij ook bestuurder is. Die huurt hem weer in via die Stichting etcetera. Hij is nergens eigenaar, alleen maar bestuurder die hemzelf als bestuurder weer inhuurt. En dan gaat de boel op de fles en koopt hij het voor een prikkie weer op. Want hoe kan het he dat de BV die failliet gaat geen geld meer heeft maar de net nieuw opgerichte BV 7 miljoen omzet maakt. Dat riekt naar onetische praktijken.

  • HE dit it (again)

    Als ik bovenstaande bericht lees dan zou ik er als klant van E-Care totaal geen vertrouwen meer in hebben. Wat gaan al deze acties betekenen voor het personeel en belangrijker DE SERVICE ?

    Alle “goede bedoelingen” van de directie/management hebben in het verleden totaal niets opgeleverd voor het bedrijf. Alleen maar faillissement na faillissement en de enige die er blijkbaar beter van wordt is Bouwman en consorten. Als hij er echt slechter van was geworden dan was hij er echt wel helemaal mee gestopt. En laat ons raden wie die consorten zijn. Het worden er steeds minder dus het voordeel voor die heren (Bouwman, en nu nog Kamphuis en Vanweerd) wordt steeds groter. Laat die grotere auto dus maar voorrijden want die komt er geheid aan.

    Mensen , denk eraan dat hij dit bedrijf niet draaiende houdt voor ons. Wat hij ook beweert !!! Ikke, ike, ikke ….. dat is het waar het allemaal om draait.

    Valt me trouwens op dat Bouwman er steeds minder is (reden : verkoopklaar maken van E-Care of wordt de grond te heet onder zijn voeten) en steeds meer overlaat aan die twee managers. Begreep laatst dat ze totaal niet samen op een lijn zitten. Die Weerd zegt dat hij het allemaal wel regelt maar zodra je hem de rug toekeert let dan op. En Gerard . . . die hoort alles aan maar is blijkbaar ook met handen en voeten gebonden aan die ander en laat het allemaal dus maar lekker gebeuren. Ben benieuwd wie er van die twee als winnaar uit de bus gaat komen indien het ooit zover gaat komen. Ik zet er geen cent op in ieder geval want alles gaat toch omvallen. De vraag is niet hoe maar wanneer.

    Kan alleen maar zeggen : kom tot bezinning en probeer nog even aan het bedrijf te denken. En aan Bouwman, want elke maand is weer een die geld oplevert. En aan die heren : veel succes samen.

  • HE dit it (again)

    Laatste update :

    * * THE FINAL COUNTDOWN * *

    En het aftellen is weer begonnen bij E-Care (Reverse Logistics) te Duiven.
    Dezelfde problemen als vorig jaar.

    Hoe kan het toch dat sommige bedrijfen blijven uitbreiden en dat juist ons bedrijf steeds kleiner word.
    Onbegrijpelijk, geen woorden voor.

    Wij zijn in ieder geval benieuwd wie ons nu weer gaat redden.
    Of zullen we nog maar een keer 6% inleveren?

    Wordt vervolgd dus. Miscchien met een nieuwe BV

  • Bert

    Het is tijd dat de FIOD er een onderzoek aan besteedt
    veel werknemers zijn door deze constructie steeds de klos
    deze man heeft zoveel ellende veroorzaakt
    het beste is dat er voor zulke oplichters een verbod komt om nog een bedrijf te beginnen
    en ik werk graag mee aan zo’n onderzoek
    Bert

  • G45

    Oeps Scheer en Foppe failliet. Dit is de enige ( grootste ) klant die meneer Bouwman nog heeft kunnen behouden. Zo voelt hij ook eens hoe het is om om geen centjes te beuren. Gefopt !@

  • Erwin speedy

    Tja, inderdaad weer een behoorlijke klant verdwenen.
    Straks Expert nog en dan kan iedereen naar huis. Behalve het management want die mag blijven. Daar is altijd genoeg geld voor blijkbaar.

    Vakantiegeld ? Laten we daar a.u.b. niet over beginnen. DRAMA.

    Las net ook dat er verschillende notarissen onder de loep worden genomen voor fraude. Ben benieuwd of dit ook heeft gespeeld bij E-Care. Zal mij nietrs verbazen. Misschien moeten we de FIOD ook eens warm maken voor dit bedrijf. Denk dat ze zich rot schrikken. Er is veel niet in orde hier in dit bedrijf.

  • Erwin speedy

    By the way

    Ik zie en hoor dat ze nog steeds mensen zoeken bij E-Care.
    Onbegrijpelijk , WAT moeten ze daar in godsnaam nog voor werk doen als er geen klanten meer overblijven ?????

    Aan iedereen die werk zoekt : zoek een betrouwbare en stabiele werkgever.
    E-CARE is het toonbeeld van hoe het NIET moet.

  • HE dit it (again)

    Door diverse mensen wordt er al gefluisterd dat er wellicht plannen zijn om een samenwerking aan te gaan met Selectro in Arnhem.

    Wie zou daar beter van worden ?

    Seelectro zal best een goede werkgever zijn maar dan kunnen ze beter de goede mensen van E-Care in dienst nemen en bepaalde service activiteiten maar doe het ons personeel van E-Care alsjeblieft niet aan om ook het management van Ecare over te nemen. Dat gaat geheid fout aflopen.

  • G 45

    Selectro is een fatsoenlijk bedrijf met een fatsoenlijk management, die gaan zich niet inlaten met deze criminele praktijken.
    Het is CEO Bouwman om van het toneel voor eens en altijd te verdwijnen, hij heeft al genoeg gezinnen met zijn leugens en oneigenlijke praktijken kapot gemaakt

  • HE dit it (again)

    G 45 , ik denk dat ECare jaren geleden een voorbeeld aan Selectro hadden moeten nemen. Betrouwbaar, eerlijk, stabiel en niet te vergeten open en niet zo hufterig.
    Het management van Ecare dat blijkbaar denkt dat ze alles weten terwijl ze notabene, volgens mij, alleen maar de middelbare school hebben gedaan. Wij denken dat sommigen van ons meer opleiding hebben gevolgd dan zij. Door veel met hun ellebogen te werken (en bruin te maken) hebben ze zich omhoog gewerkt. En zie nu maar eens waar ze terecht zijn gekomen. En wie zijn telkens de schuldigen als het verkeerd gaat : het personeel. Ze zijn niet gemotiveerd, niet betrouwbaar, hebben geen hart voor de zaak. Maar oh wee. Het management doet altijd alles goed en daar mag geen kritiek tegen geuit worden.

    Maar als ik de vele klachten (en blijkbaar de laatste tijd veel meer) op //www.klacht.nl/e-care-repair-service/ zie dan lijkt het een onbegonnen zaak om van dit bedrijf nog iets te maken.

  • Erwin speedy

    De leveranciers van E-Care Reverse hebben er blijkbaar ook al genoeg van. Ook zij zijn inmiddels op de hoogte van de “verlate” betalingen aan het personeel. ALWEER. Zij bedrijpen er niets van dat dit nu alweer speelt.

    En dat terwijl het personeel er niets over mag zeggen want dat zou de omzet van E-Care Reverse niet ten goede komen. Laat ons niet lachen. Of wij daar als enige invloed op hebben zeg. De enige schuldigen zijn degenen die als een dictator door het pand heen lopen en het geld het raam uitsmijten aan allerlei overbodige zaken.

  • G 45

    Verlate loonbetaling hoor ik hier zeggen?
    Als ik één advies mag geven aan de medewerkers CHECK DIRECT of dat er wel pensioen afdrachten zijn gedaan, tenslotte betaal je daar zelf ook een groot deel aan mee. Dit geld kun je namelijk bij faillisement niet terug vorderen bij het UWV. Daar betaald Bouwman en consorten zijn dure levensstijl van.

    Kortom gelijk bij de pensioenverzekeraar checken.

  • HE dit it (again)

    Zal toch niet waar wezen !!!

    Heb mijn salarisstroken bekeken maar krijg opeens minder overgemaakt.
    Meer mensen dit probleem?

  • Erwin speedy

    Zal te maken hebben met het feit dat er andere mensen bezig zijn met de betaling van de salarissen. Iedereen doet maar wat.

    Dan zal er binnenkort wel weer een korrektie komen of . . . . we zijn gewoon allemaal de l . . . l.

    Ik sta in ieder geval nergens meer van te kijken bij deze organisatie. Ben inmiddels al aan het solliciteren.

  • SMDplakglimmendestrookbakker

    //www.klacht.nl/e-care-repair-service/

    Zo zo, dat zijn een hoop klachten over deze ballenkraam, hahahahaha.
    Dat krijg je als je bij een faillissement vakkundig personeel de laan uitstuurt en goedkope Pokemon-zoekers aanneemt voor vakantiewerk voor 1 rol drop per uur.

    En CEO Bouwman, zo’n waardeloze manager die niet eens weet hoe om de batterijen in een afstandsbediening moeten zitten die moet de tent op een goede manier runnen?

    Mensen, blijf toch niet bij dit waardeloze bedrijf en in dit vak plakken.
    Reparatie van consumentenbagger is al dik 10 jaar een aflopende zaak, komt een dag dat het ook voor E-care einde verhaal is en zal mij niets verbazen dat dat niet lang meer duurt.

    En wat het niet afgedragen pensioen aangaat, volgens mij neemt het UWV dit wel over bij een faillissement.

  • Erwin Speedy

    Zit ik laatst bij mijn schoonmoeder en raak in gesprek met de visite aldaar.

    Iemand in het gezelschap had een probleem met een apparaat wat al diverse keren bij E-Care was geweest. Constant problemen met de afdeling die de huisbezoeken inplande. Niet goed luisteren naar de klant, de klant maar blijven onderbreken, de Nederlandse taal onvoldoende machtig zijn en daarnaast een mail sturen die vol fouten stond.
    Op een gegeven moment heeft zij maar om een leidinggevende gevraagd omdat er totaal niet naar haar geluisterd werd. Met veel gezucht en gesteun kwam ene heer Storms aan de telefoon met de mededeling dat E-Care volledig in zijn recht stond en dat de klant anders maar een ander apparaat moest kopen. De gedupeerde klant accepteerde dit natuurlijk niet en vroeg daarom om een gesprek met een manager. Daarop zei de heer Storms dat zij hier geen tijd voor hadden en verbrak gewoon de verbinding.
    Ongelofelijk. Ik keek mijn schoonmoeder aan en heb maar niet gezegd dat ik bij dit bedrijf werkte. Wat schaamde ik me kapot zeg !!

  • macgyver

    Even dit blog niet meer in het oog gehouden. Ik ben nog steeds blij dat ik niks meer met deze oplichters te maken heb vooral dan niet meer met de directie van Nederland en België.
    Het FSO en mijn rechtsbijstand verdienen hiervoor een pluim.
    Alle onregelmatigheden kwa betalingen nep aangiften van tijdelijke werkloosheid zijn allemaal opgelost sinds vorige week.

    “HE dit it (again) | juli 19, 2016 om 10:17 pm |

    Zal toch niet waar wezen !!!

    Heb mijn salarisstroken bekeken maar krijg opeens minder overgemaakt.
    Meer mensen dit probleem?

    Staat er een mededeling vermeld bij je bank?
    Zo nee dan weet je dat het hoog tijd is om officiële klachten in te dienen en beginnen te solliciteren. Reken ook op een eenzijdige bepaling dat je eindejaarspremie niet of laat zonder wettelijke intrest! zal worden betaald.

  • Theo

    kom pas nu deze blog tegen, wist niet dat e-care überhaupt nog bestond.
    Ik ben zelf oud werknemer van Philips service en heb de overgang van Philps naar Berlo meegemaakt. Kan me die dikke speknek van Jacob Nierop nog wel herinneren, Philips kon doorgaan met 4 fillialen en heflt van personeel of Berlo neemt alles over en de 8 fillialen met bijna alle personeel kan blijven.
    Philips geeft de garantie dat Berlo exclusief garantie reparaties uit mag voeren, dus wat kan er mis gaan.
    Nou alles, ik heb toen al tegen Jacob en Edwin gezegd dat het Philips eigen is om na de 3 jaar de contracten niet te verlengen en alsnog de boel te laten klappen, hetgeen Philips natuurlijk geen kosten meer oplevert voor een sociaal plan ,win-win voor Philips en Berlo
    Echter zag ik dat niet goed volgens Jacob, het is echter wel uitgekomen in 1997. 26 juni failliet en 1 juli al een doorstart onder de naam Ecare met helft van het personeel en slechtere arbeidsvoorwaarden, Philips heeft hier ook een groot aandeel in gehad, kwam goedkoop van het personeel af.
    Ik mocht mee naar e-care, doch heb zelf in 1999 de toko goedendag gezegd, zag toen al geen toekomst meer in reparatie van consumentenelectronica en tot nu nog geen dag spijt van gehad.
    Ik wens alle (ex)werknemers veel wijsheid toe.

  • HE dit it (again)

    Er zijn weer geruchten . . .
    Er worden al weer problemen voorzien met de uitbetalingen van de vakantiegelden. Het duurt nog wel even en weet niet of het klopt maar . . . waar rook is , is vuur.

    Een volgende afslankronde ? Door nasleep failliette B.V.?

    Ben benieuwd wat ze nu weer gaan vertellen. Als ik meer weet dan horen jullie meer.

    @Theo : wees blij dat je al die jaren hier niet meer gewerkt hebt. Verschrikkelijk hoe ze hier met mensen omgaan. Het ergste is dat ze lak hebben aan regels en wetten en dat ze er elke keer weer mee wegkomen. Maar ik houd hoop dat het ooit nog een keer gaat goed komen voor het personeel en dat ALLE verantwoordelijken aan het kortste eind zullen trekken. Ook degenen die E-Care reeds verlaten hebben met een leuke vergoeding. Laat het personeel daar maar eens navraag bij doen bij de heren van de direktie. Van 1 oud manager weet ik dat hij een leuke bedragje heeft mee gehad. Uit zijn eigen mond gehoord. En ik geloof hem. Was ook een van de weinige die eerlijk was. En als het er 1 is dan zullen er meerdere zijn geweest.

  • Erwin speedy

    @ He dit it (again)
    Misschien kunnen ze de omzet en het cash wat opkrikken door wat meer Philips en andere merk apparaten te verkopen. Laten ze dat daar maar niet horen bij Philips en concurrenten. Denk dat ze dan gaan flippen.

    Maar dit geld zal wel weer in de zakken van bepaalde mensen verdwijnen , lees Bouwman. En maar zeggen dat ook hij de dupe is. Ja ja . . .

    Maar ik zal ook mijn oor eens te luisteren leggen wat er aan de hand is. Misschien dat Gerard een keer in een goede bui is om iets te vertellen.

  • SMDplakglimmendestrookbakker

    Tja, vakantiegeld komt er weer bijna aan.
    Ben benieuwd hoe dat gaat verlopen.
    Hoop dat iemand daar straks verslag over doet.
    Kunnen we inschatten wanneer die ballenkraam eens een keer failliet gaat.

  • HE DIT IT (AGAIN)

    Terug van weggeweest maar wel met belangrijk nieuws. Voor iedereen die het nog niet weet.
    Ik ben gewezen op belangrijk nieuws dat grote invloed gaat hebben op de kosten van ECare.
    Zie onderstaande bericht

    //www.expand.nl/nl/2402/hr-blog/vanaf-1-januari-2018-vakantiegeld-verschuldigd-over-overwerktoeslag

    De werkgever MOET vakantiegeld gaan betalen over ALLE overuren die men maakt. Ingang 1 jan. 2018.
    Ook over de uren die in 2017 zijn gemaakt en die uitbetaald worden in 2018.

    Doe jullie vooordeel daarmee en controleer je salarisstrook goed.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.