Wim Deetman geeft ambtsketting aan Jetta Klijnsma
Echt nieuws is het natuurlijk niet meer, maar afgelopen donderdag al heeft burgemeester Wim Deetman de voorzittershamer van de gemeenteraad officieel aan loco-burgemeester Jetta Klijnsma overgedragen en hing haar de ambtsketen om.
Op de kleine foto droeg zij hem overigens ook al; dat was tijdens de aangifte van Ariane (dochter van prins Willem Alexander en prinses Maxima).
Op 1 januari a.s. gaat Deetman werken bij de Raad van State.
Ik ben heel benieuwd wie hem officieel zal opvolgen. Ergens hoop ik dat nu eindelijk eens voor een vrouw gekozen zal worden.
Overigens is Wim Deetman in de raadsvergadering waarin afscheid van hem werd genomen benoemd tot ereburger van Den Haag.
Ook zal er een speciaal Wim Deetman-fonds worden opgericht voor getalenteerde studenten, die door hun afkomst kansarm zijn.