Ticketbalie op Hollands Spoor bijna verleden tijd

Het zat er al een tijdje aan te komen, maar het gaat nu wel heel hard. Half december sluit de ticketbalie op station Hollands Spoor.
Persoonlijk vind ik het onbegrijpelijk.
Veel mensen zijn niet in staat tickets via hun mobiel/pc aan te schaffen of kunnen een kaartje uit het apparaat kopen.
En niet alleen dat, ook de hulp hoe te reizen is zo prettig.
Onlangs gingen mijn zoon en ik naar de Floriade in Almere.
Het was steeds onzeker of we uberhaupt konden, dus een ticket had ik nog niet aangeschaft (een treinkaartje is best wel prijzig, dus op voorhand kopen zag ik niet zitten).
Via mijn mobiel lukte het niet kaartjes aan te schaffen en de printer deed raar. Ik besloot dus de treinkaartjes op het station te kopen.
De rij voor het apparaat was lang en eigenlijk wisten we allebei niet hoe precies te reizen, want we hadden vernomen dat er diverse omleidingen/storingen waren rond Amsterdam.
Het kaartje hebben we dus toen gekocht bij de ticketbalie.
Daar kregen we het snel én met advies: een rustig idee.
Helaas bleek uiteindelijk Amsterdam met wissel- en seinstoringen te kampen dus hadden we alsnog vertraging. Maar, normaliter zal een verkoper je beter kunnen adviseren dan een machine.
Oudere mensen, mensen die (functioneel) analfabeet zijn én mensen die verder geholpen willen worden, kunnen vanaf half december dus niet meer op Station Hollands Spoor terecht.
Gelukkig blijft de ticketbalie op Centraal Station nog (?) wel geopend.
Dus heb je echt hulp nodig? Reis dan eerst naar of via dat station.