• Wijknieuws

    Update onhandig geplaatste boom


    Door een aantal enorm drukke dagen had ik helaas weinig tijd updates te plaatsen.
    Eerlijk gezegd heb ik ook weinig gedaan.
    Nu ja, wel veel gedaan, maar in huis. Op mijn (andere) kleindochter gepast, opgeruimd en samen met mijn jongste dochter een pak voor een soort fantasy beurs in elkaar gezet.
    Heerlijk eens wat anders te doen dan normaal!
    Maar terug naar de onhandig geplaatste boom //haagsallerlei.nl/onhandig-geplaatste-boom/.
    Van iemand van de gemeente kreeg ik een bericht, dat ze dit zullen oppakken.
    Natuurlijk kan dat nu niet (het is broedseizoen nietwaar?), maar de boom zal worden verplaatst.
    Gelukkig is hij nu nog smal en zal hij voor weinig hinder zorgen.
    Maar ik moet elke keer weer lachen als ik er langs loop.

  • Wijknieuws

    Onhandig geplaatste boom

    Hij staat er al een poosje, deze boom.
    Na de bouw van Het Podium aan de Melis Stokelaan, waarvoor veel “zuurstofvoorzieners”  moesten wijken, werden veel nieuwe bomen geplant.
    Elke keer als ik hier echter langsloop, verbaas ik me over de keuze van de plek.

    Elke stoep heeft tegenwoordig een verlaging op de hoek.
    Ideaal voor mensen met een rollator, rolstoel of wandelwagen.
    Waarom dan midden op de hoek deze boom? Er was plaats zat aan de zijkanten.
    Ach, wie weet is het handig als je dronken bent en moet uitkijken als je oversteekt……

  • Natuur/milieu

    Agaatvlinder

    Als ik ergens een stukje grond zie wat niet wordt onderhouden, ben ik altijd benieuwd wat voor planten of insecten er voorkomen.
    Hoe meer en langer een grond braak ligt, hoe mooier het wordt en hoe interessanter om goed te kijken.

    Langs de Melis Stokelaan ligt ‘Het Podium’; woningen, bedrijfspanden en flatgebouwen.
    Ernaast is een smal reepje grond dat ooit goed werd onderhouden maar er nu verwaarloosd bij ligt.
    Natuurlijk moest ik weten, welke lieveheersbeestjes er zouden rondlopen en tot mijn verbazing waren het alleen zevenstippelige lieveheersbeestjes. En veel ook.
    Diep in mijn hart had ik gehoopt het ruigtelieveheersbeestje nog aan te treffen, die ik twee jaar terug en langer, voordat de bouw begon zo veel zag, maar helaas.
    Wel was ik verbaasd dat er geen veelkleurig aziatische lieveheersbeestjes waren (die ook veel voorkwamen daar).

  • Wijknieuws

    Rommel

     

     

    Dat bouw rommel veroorzaakt, is vanzelfsprekend.

    Rond de nieuwbouw van Het Podium vind je dan ook aardig wat rommel.

    Echt veel moeite heb ik er meestal niet mee, omdat ik weet, dat na de bouw dit verdwenen is.

    Waar ik me wel mateloos aan erger, is al het afval dat in de sloot aan de Vrederustlaan verdwijnt!

    Geen vogel, zwaan of wat voor dier dan ook vindt je daar; terwijl in de omliggende sloten en vijvers enorm veel dieren te vinden zijn.

    Als dat isolatiemateriaal, dozen, zakken, planken en ga zo maar door worden in het water gegooid of waaien er in.

    Lijkt me niet erg gezond voor de hele leefomgeving daar! Alle sloten en vijvers zijn met elkaar verbonden.

    Kunnen de bouwers niet wat meer letten waar ze hun materialen en afval achterlaten?

     

  • Wijknieuws

    Bouw Het Podium vordert gestaag

    Bouw op Het Podium vordert

    Op 2 april 2006 werd definitief afscheid genomen van de “oude huizen” op de Wolweversgaarde.

    Het laatste huizenblok langs de Melis Stokelaan werd gesloopt door middel van een project van kunstenaar Adriaan Nette “Aarde van de Gaarde”. Hier kan je dat nog nalezen.     

     

    Op dit stuk grond zou een nieuw huizenblok verschijnen genaamd Het Podium 

    Na enorm veel voorbereidende werkzaamheden, onthulde wethouder Norder symbolisch de eerste steen op 18 juli 2007.   

     

    Eindelijk begint de bouw nu vorm te krijgen; de eerste huizen zijn zichtbaar en er is geen braakliggende grond meer (een beetje jammer, als ik zag hoeveel insecten en wilde bloemen er stonden).

    Toch is het een prettig gezicht, dat Vrederust eindelijk een beetje uit de sfeer van afbraak begint te raken.

     

    Voor de nieuwe bewoners van Het Podium wilde ik graag een leuk forum onder de aandacht brengen, waar men zich kan aanmelden; nieuwtjes, foto’s en ga zo maar door kunnen ze daar vinden. Klik hier, of kijk bij de Haagse linken in de rechter kolom.