Natuur/milieu

Reiger met gigantische vis

 

Gisteren was ik getuige van een werkelijk spectaculair schouwspel.

Een reiger liep langs de kant van de sloot aan de Hengelolaan met een enorme vis (in verhouding tot hemzelf) in zijn bek.

Af en toe sloeg hij ermee op de grond, tot hij dood was.

 

 

Toen liet hij hem vallen.

Een beetje vertwijfeld keek hij om zich heen. Je zag hem denken; kan ik deze wel aan of niet?

 

 

Daarop liep hij met de vis in zijn snavel naar de waterkant en dompelde zijn verworven hap in het water.

 

 

 

Een natte vis glijdt natuurlijk simpeler naar binnen dan een droge!

 

 

 

De eerste poging ging niet helemaal volgens plan.

Dus nog maar een keer onderdompelen.

 

 

Met de nek volledig uitgestrekt gleed daarop de vis langzaam omlaag.

 

 

Je ziet, dat de nek van de reiger een stuk dikker is; maar de hap is binnen.

Voorlopig zal hij wel geen honger meer hebben….

Nooit geweten, dat reigers zulke grote vissen weg konden werken!

Please follow and like us:

4 reacties

  • Hanny

    Wat een geweldige fotoserie. Zo’n tafereeltje zie je niet dagelijks. Onvoorstelbaar dat zo’n dikke vis naar binnen glijdt. Zou de reiger nu last hebben van maagzuur?

  • klaproos

    wauwwwww
    da’s een aanschouwen … daar kan geen natuur film tegenop hé geertje,
    jij zat wel eerste rang zeg,

    heb jij patent op deze foto’s:-)
    super om te zien,

    kun je nagaan wat zo’n dier wegslobbert…
    ik zit hélemaal paf….

    xxx

  • H@@Pee

    Zoooww wat zal dat is geweldig mooi schouwspel
    zijn geweest Geertje.. Vaak eten ze zo
    gulzig, dat ze veel moete hebben om de grote visen
    door te slikken..

Laat een antwoord achter

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie gegevens worden verwerkt.