Bas Kosters en DJ Wannabeastar openen bontvrije campagneweek in Den Haag
Op maandag 10 september lanceerde stichting Bont voor Dieren samen met cosmeticabedrijf Lush aan de Grote Marktstraat een nieuwe bontvrijcampagne.
Hierbij zetten designer Bas Kosters en DJ Wannabeastar op het raam van de Lush-vestiging in Den Haag als eerste hun handafdruk op de etalage als symbool tegen bont.
Het winterseizoen nadert en de wintermode ligt weer in de winkels.
Helaas wordt er ook veel echt bont gesignaleerd. Dit bont is afkomstig van miljoenen dieren die jaarlijks wreed worden gedood, enkel voor hun vacht. Doordat de vraag blijft bestaan, stijgt ook het aanbod. Waarom mensen bont uberhaupt willen dragen is me een raadsel! Al die filmpjes op het internet; wil men liever blind zijn?
Lush, Bont voor Dieren, Bas Kosters en Wannabeastar Nederland willen met deze campagne oproepen bont uit het straatbeeld te doen verdwijnen.
Met confronterende beelden die een week lang in de etalages zichtbaar zijn, willen zij het Nederlandse publiek wakker schudden.
Aan voorbijgangers wordt gevraagd de petitie voor een bontvrij Nederland te ondertekenen en hun handafdruk (‘pootje tegen bont’) te zetten.
Ook het hondje van DJ Wanneabestar zette nadat DJ en (onder andere) modeontwerper Bas Kosters in zijn beroemde kleding met penisprint hun ”poot” hadden gezet zijn afdruk tegen het raam van de winkel.
Vele voorbijgangers doopten hun hand maar al te graag in de verf.
Vanzelfsprekend was er een schaal met water om daarna de handen schoon te maken.
Tweet