-
Landelijke Opschoondag op 23 maart

Ben jij ook een Supporter van Schoon? Foto: Landelijke Opschoondag op 23 maart 2024 © Sjors Massar Fotografie Landelijke Opschoondag op 23 maart: in iedere Zuid-Hollander zit een Supporter van Schoon
Heel Zuid-Holland steekt de handen uit de mouwen voor een zwerfafvalvrij Nederland
Op zaterdag 23 maart vindt de 22e editie van de Landelijke Opschoondag plaats. Dit is de grootste jaarlijkse voorjaarsschoonmaak waarbij straten, pleinen en parkjes worden ontzien van zwerfafval. Heel Zuid-Holland wordt opgeroepen om op deze dag de handen uit de mouwen te steken door met elkaar zwerfafval op te ruimen. Want uiteindelijk schuilt er in iedereen een ‘Supporter van Schoon’. -
Geslaagde Landelijke Opschoondag in Vrederust

Spandoek wordt opgehangen op de Ambachtsgaarde Erg mooi weer was het niet vandaag helaas.
Toch waren ondanks de regen een groep mensen afgekomen op de oproep om de eigen wijk schoon te maken in het kader van de Landelijke Opschoondag aan de Ambachtsgaarde in Vrederust.
’s Morgens werd het spandoek met het logo van de Opschoondag opgehangen om voorbijgangers vast te attenderen die de posters misschien hadden gemist die op de ruiten van de winkels hingen. -
Blikvanger gespot

Blikvanger Zo reden we door Moerwijk en daar viel mijn oog op iets heel bijzonders: een Blikvanger.
Nooit eerder had ik deze gezien, maar hij was zo uniek dat ik hem wilde vastleggen.
Het doel is duidelijk. -
Opruimactie Erasmusschool

Aan de slag! Foto’s: o.b.s. Erasmus
Vrijdagmiddag 20 september heeft groep 5a onder leiding van meester Bob en meester Rob een zwerfvuilopruimactie gehouden rond de o.b.s. Erasmus.
Dit gebeurde in het kader van de Keep it Clean Day.
De gemeente Den Haag had daarvoor gratis 30 knijpers ter beschikking gesteld en 20 vuilniszakhouders. -
Koninginnedag

Na de zware dag van 29 april had ik niet erg veel zin nog veel te ondernemen op deze Koninginnedag; de dag waarop Koningin Beatrix 30 jaar vorstin was.
Heerlijk uitgeslapen en eerst wat getutteld, een middagdutje gedaan en daarna toch nog heel even naar de enorm drukke vrijmarkt op de Leyweg.
Het is onvoorstelbaar hoe veel mensen elk jaar weer deze markt bezoeken.
Veel rommel, snuisterijen en andere koopwaar wordt (vaak met succes) aan de man gebracht.
Ik geniet altijd erg van al die kinderen die op een kleedje hun ooit waardevolle spullen proberen te verkopen om weer iets “nieuws” ergens anders te kopen.
Gelukkig was het ‘s middags droog en scheen zelfs de zon.




