• Wijknieuws

    Kringloopwinkel Leyweg 14 januari open

    Kringloopwinkel Leyweg
    Kringloopwinkel Leyweg vernieuwd

    Op de Leyweg, aan de kant van Specsavers en Holland&Barrett is een Kringloopwinkel gevestigd.
    De meesten zullen wel weten, dat ik gek ben op snuffelen in dit soort zaken.
    Soms met een doel en soms gewoon om te kijken. Kopen doe ik amper, of ik moet iets zien waar ik lang naar op zoek ben en/of echt nodig heb.
    Afgelopen week wilde ik weer even snuffelen in deze kringloopwinkel.

  • Wijknieuws

    Sinterklaas on Tour op de Leyweg

    Sinterklaas on Tour
    ongelooflijk hoe druk het was tijdens Sinterklaas on Tour op de Leyweg. Sinterklaas liep dit jaar alleen buiten, maar volgens mij maakte dat niemand wat uit

    Ik blijf even bij Sinterklaas.
    Gisteren was de dag van Sinterklaas on Tour. De goedheiligman bezocht veel winkelcentra in de Hofstad.
    Zo ook Winkelcentrum Leyweg.
    Een hele stoet wagens waarin en -op de Sint en Pieten zaten bezochten de Leyweg.

  • Wijknieuws

    Aldi en Jumbo naast elkaar in Winkelcentrum Leyweg

    Aldi en Jumbo
    Aldi en Jumbo in Winkelcentrum Leyweg

    Een heel vreemd gezicht vind ik: twee grote supermarkten naast elkaar in Winkelcentrum Leyweg aan de kant van de Hengelolaan.
    De Aldi en Jumbo zijn nu “gebroederlijk” tegenover elkaar gevestigd, daar waar je ooit de Vroom en Dreesman in ging.
    De ruimte beneden van het oude winkelpand is dus nu een stuk Aldi en een stuk Jumbo.
    De vestiging van deze laatste supermarkt is niet meer beneden. Voor mensen die minder goed ter been zijn wel zo plezierig.

  • Wijknieuws

    Onderhoud rolluiken parkeergarage Leyweg

    rolluiken
    Wegens onderhoud rolluiken is de uitgang óók de ingang van de parkeergarage aan de Leyweg

    Wie vandaag zijn auto wilde parkeren in de ondergrondse parkeergarage op de Leyweg moet even opletten.
    Want je kon niet meer via de ingang naar binnen. De rolluiken van de parkeergarage hadden dringend onderhoud nodig.
    Een verkeersregelaar zorgde, dat dat soepel verliep. Want er kan natuurlijk maar één auto over de helling.
    Fijn dat de verkeersregelaar juist daar stond, want fietsers werden anders helemaal makkelijk over het hoofd gezien.
    En het is al een gevaarlijk punt voor deze verkeersdeelnemers.

  • Wijknieuws

    Jumbo Leyweg verhuist naar oude V&D pand

    Jumbo Leyweg
    Verbouwing bij V&D gebouw: de Jumbo Leyweg komt hier

    De foto’s zijn al van een poos terug: toen het zo koud was en er een laag sneeuw lag.
    Maar helaas wist ik toen nog niet, wat er precies ging gebeuren.
    Nu wel, ongeveer.
    De Jumbo Leyweg gaat namelijk naar de begane grond van het oude V&D pand.