• Natuur/milieu

    Geen kinderziekte maar de Grote Kaardebol

    Links mijn been vol rode plekken.
    Zo zien mijn beide benen eruit op dit moment.
    En nee, dit is geen kinderziekte of andere uitslag.
    Dit is gebeurd toen ik iets heel moois wilde zien.
    Bramenstruiken waren de oorzaak van de rode plekken en schrammen.
    Met geen mogelijkheid waren ze te ontwijken en ik moest en zou deze plant die op de lijst van wettelijk beschermde planten staat van dichtbij bewonderen en vastleggen op de gevoelige plaat in zijn natuurlijke omgeving.

    Het is maar goed dat het geen strandweer is, want dat geeft bij bruin worden wel heel rare vlekken (niet dat ik nou zo’n zonaanbidster ben; bakken in de zon is niets voor mij).