Diversen,  Persoonlijk

Studenten OV Chipkaart: Fail

Het overkomt me bijna nooit; koorts!
Vandaag dus wel. Ik voelde me erg beroerd en zag de thermometer liggen. Wat erop stond was niet mooi. Dus ik dacht, een dagje binnen blijven. Gezien hoe het er buiten uit zag ook niet echt erg; de regen kwam vanmorgen nog aardig naar beneden.
Het mocht uiteindelijk niet zo zijn.
Mijn dochter ‘zit’ op het Mondriaan in Delft en had netjes 4 maanden geleden een studenten OV aangevraagd.
Dan denk je, alles is goed geregeld als je bevestigingen thuis krijgt.


Nou niet dus. Zij belt dus het OV en het DUO.
Beiden zeggen in eerste instantie dat het goed is, daarna zegt het OV dat ze pas vanaf de 15e het kan oploaden (huh? zij heeft er vanaf 1 april recht op!).
Dus samen zijn we met de snorfiets eerst eens richting het hoofdkantoor van de HTM in de Wagenstraat gegaan. Wat werden we daar afgeblaft! ‘Ik kan toch geen abonnenment toveren?”
Nee zeg, dat vragen we niet! Maar als het DUO zegt dat het er moet zijn en ook het OV, waar moeten we dan heen?
Goed op dus naar het DUO aan de Koninginnegracht. Daar kan je alleen maar met afspraak geholpen worden, maar ik zei al tegen mijn dochter, niet geschoten, altijd mis.
Een aardige meneer bekeek alles en zei, dat zij vanaf 1 april recht erop heeft en het ook verwerkt was en ze het zelfs al opgehaald heeft (wat ze nooit had gedaan omdat dat niet lukte). Misschien dat het wel werkte als ze haar negatieve saldo (dat door het gebrek aan een abonnement was ontstaan) zou opwaarderen en dan alsnog incheckte. Dus opnieuw naar de HTM, nu op het CS en saldo opgewaardeerd. Gevraagd of een studenten OV zichtbaar was. Niet dus. Haar saldo was na inchecken weer negatief….

Dus weer naar het DUO waar we na een poosje wachten weer bij die aardige meneer terecht konden.
Wederom na overleg; zij moest een weekabonnement hebben, dus werd haar geadviseerd contact op te nemen met de studenten OV instantie; daar moest de oorzaak liggen.
Dus weer gebeld waar ze te horen kreeg dat ze binnen 5 werkdagen bericht zou krijgen.
Waardeloos dus! Vanaf 1 april zou ze het abonnement moeten hebben en nu moet ze nog langer wachten, terwijl ze ruim op tijd alles had geregeld en we nu dus extra onkosten hebben voor het vervoer en natuurlijk alle telefoontjes.
Een slechte zaak.



Please follow and like us:

2 reacties

  • geertje

    Bij sommigen gaat alles goed, bij anderen niet of minder.
    Vroeg aanvragen zou ik zeker doen en als het tegenzit; snel aktie ondernemen, want je wordt van het kastje naar de muur gestuurd….

Laat een antwoord achter

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.