Postbezorging is weer waardeloos

Lang hadden we een geweldige postbezorger.
Mensen kende hij bij naam. Af en toe maakte hij een gezellig praatje en nooit hoefden we bang te zijn, dat we onze post niet ontvingen. Ook kregen we nooit verkeerd bezorgde stukken.
Helaas, we hebben weer een andere bezorger.
Ik hoop tijdelijk, want het gaat echt waardeloos!
Bijna dagelijks ontvangen we foutief bezorgde stukken. Niet alleen voor wat betreft het huisnummer, maar zelfs de straat! Het lijkt wel, of deze jongen niet kan lezen.
Vaak verwacht ik brieven, maar ik krijg ze niet in de bus.
Er gaat soms meer dan een week overheen, voordat brieven binnenkomen (door buurtbewoners lief in de bus gedaan?).
Omdat ik veel medicijnen slik bijvoorbeeld, en ons eigen risico nog niet helemaal “op” is, wachtte ik lang op rekeningen van het Azivo. Niets kwam.
Dus maar naar “Mijn Azivo” gegaan, waar ik behoorlijk schrok: ik mocht bijna 300 euro neerleggen…..
Van een paar buren verderop kregen we te horen, dat zij nog steeds geen rouwkaart hadden ontvangen, terwijl alle andere familieleden en vrienden die allang hadden gehad.
Post.nl, hoe kan dit?
Straks ontvangen we post niet, die echt belangrijk is!
Bezuinigingen begrijp ik, maar dit gaat echt te ver.
9 reacties
Frank
Heb het een keer meegemaakt dat de postmuts (sorry, maar een betere qualificatie verdient ze gewoon niet) een poststuk uit haar handen liet waaien. Kwam onder een auto terecht. Ze heeft één keer gekeken of ze erbij kon en is vervolgens gewoon doorgelopen. Het bleek weinig belangrijks te zijn (ik kon het moeiteloos onder die auto vandaan vissen en bij mijn buurman afleveren), maar evengoed…
Zo gaat het tegenwoordig. Echte postbodes zijn er niet meer.
Gera Nieland
Klopt Frank.
Het is hier elke keer ellende als we een andere bezorger krijgen dan de geweldige postode die op de foto staat; hij kende echt iedereen bij naam!
Nooit zou je iets fouts krijgen en de post was altijd op tijd.
Bert
Ja toen postbode nog gezien werd als een vak door het bedrijf werd er verantwoording genomen
het zijn privé stukken voor een ander waar zorg voor gedragen moet worden ,maar post moest maar eens aansprakelijk gesteld worden voor hun falen ,het is niet de bezorger die daar verantwoordelijk voor is ,maar hun personeelsbeleid .post schaam je om kinderen in te zetten die amper lezen kunnen en het belang van hun werk nog niet in kunnen zien
Aziz Tas
Nou Gera nu je het zegt. Normaal kregen me ouders elke dag post. Ik was een week niet geweest en ik zag idd geen post liggen vanme ouders vond ik ook vreemd en idd ze hadden 2 verkeerde envloppen van 2 verschillende huizen inde post gedaan.
wim
Post.nl neemt niet eens een klacht in behandeling als je post niet hebt ontvangen… maar de postzegels worden wel gewoon steeds duurder
Bert
Tja, subsidie krijgen voor ongeletterde nono’s uit weet ik wat voor landen en de NL mensen wegbezuinigen en ontslaan. Dat is Post.NL tegenwoordig. Failliet bedrijf in een failliet land.
PostNL
Hallo Haagse Gera en vrienden!
Nooit leuk om te lezen dat wij tekort schieten in onze service.
We doen altijd ons best voor onze klanten en willen jullie ook graag verder helpen met de gebreken waar jullie tegenaan lopen. Wij zitten met een heel team voor jullie klaar op Facebook en Twitter, willen jullie ons daar ook vertellen wat de problemen zijn? Dan kunnen we actie ondernemen hierop!
Jullie kunnen ons vinden op twitter.com/postnl en facebook.com/PostNL.
Hopelijk spreek ik jullie daar nog!
Hartelijke groetjes,
Meryl
PostNL Webcare
Senad
Helemaal mee eens met jouw bericht.
Wij krijgen regelmatig post van een straat verderop (maar ja, de “99” lijkt zo op elkaar).
Ik neem aan dat onze post ook bij de buren verdwijnt. Maar niet iedereen is netjes en gooit misschien de post gewoon weg!
Waardeloos!!!
Opa Water
Beste Meryl van PostNL Webcare , waarom naar facebook gaan ? Jullie moeten gewoon je werk goed doen , en dat is in de eerste plaats mensen aannemen die capabel zijn en hen daarvoor een goed loon betalen , net zo als in de tijd van onze goede ouwe PTT.
Belangrijk is dat een poststuk goed aankomt en op tijd , staat er achter de postcode een 6 dan moet dat poststuk niet in een brievenbus waar 4 of een 8 staat , dat moet lukken toch .
In mijn tijd had je geen twitter en facebook , maar wel de zekerheid van een perfecte postbezorging