Voertuig Randstadrail ontspoort op Loosduinsekade
Een voertuig van RandstadRail 4 is vanmorgen iets voor 8 uur ontspoord op de Loosduinsekade.
Gelukkig vielen hierbij geen gewonden.
Het raakte op de kruising met de Monstersestraat ook een bovenleidingmast, waardoor het voertuig licht werd beschadigd.
Het incident zorgde lang voor grote problemen bij het weg- en tramverkeer. De kruising werd afgesloten voor al het verkeer richting het centrum en vanaf de Monstersestraat en de trams op de lijnen 2, 4 en 11 moesten omrijden.
Ondanks de stormachtige wind werd een grote kraan gebruikt het voertuig weer op de rails te krijgen.
Ik vind het altijd een enorm indrukwekkend gezicht, hoe de werkers met hun voeten onder de tram gaan om de wielen weer op hun plaats te krijgen!
De kabels van de kraan raakten door de storm regelmatig verstrikt in de bovenleiding, waardoor de mensen bovenop de tram ze met een lange stok weer moesten ontwarren (en dat in die wind…).
Rond half één kon het tram- en overige verkeer weer rijden.
Tweet
7 reacties
madbello
Alweer? Die dingen zijn gewoon te zwaar voor de Haagse rails. Dat kan je zo op het eerste gezicht zien en vooral als je daarin zit. Het zit heerlijk als je daar in zit, je voel gewoonweg de weg bijna niet en doe kracht moet toch ergens weg. Het zijn gewoon net veel te grote en zware kolossen, die horen eerder op het spoor van de NS, gewoon rechttoe en rechtaan.
Marco Raaphorst
krijgen we hier ooit een officieel antwoord op? wie stelt vragen aan de HTM?
Madbello kan weleens echt gelijk hebben.
madbello
@Marco Raaphorst dat is een puur gevoelsmatige constatering, dit heb ik LIVE gezien: //madbello.nl/5236/tram-ontspoord-op-het-westeinde-in-den-haag/ en die Randstadtrams balanceren op het randje van het kunnen van die rails. Mijnsinziens zijn ze gewoon te zwaar voor de Haagse bloerailsvaten 😉
Geertje
Ooit, jaren geleden, heb ik een artikel gelezen (maar weet niet meer waar) dat als ik het me goed herinner het onderstel van de Ranpstadrail niet aansloot op het traject van de trams.
Al vanaf het begin van de ingebruiname van deze voertuigen zijn er problemen Op Wikipedia (bij ‘Problemen bij ingebruikname’) kan je dit terugvinden.
Ook ik denk dat de voertuigen gewoon veel te zwaar zijn voor de ‘gewone’ tramrails.
Het heeft niet voor niets de bijnaam Rampstadrail gekregen.
Dat wordt nog wat als de nieuwe tram in gebruik wordt genomen!
Marco Raaphorst
Volgens mij worden Trackbacks hier niet geaccepteerd, daarom, zie:
//hofstijl.nl/2012/01/05/loodzware-randstadrail-spoort-echt-niet/
Deugt echt voor geen meter!
Sterker nog: die nieuwe tram is er juist omdat er hele foute keuzes gemaakt zijn. Weten mensen binnen de Gemeente hier vanaf? Lijkt er sterk op want dit lijkt mij ontoelaatbaar. Bloedgevaarlijk.
Valt me ook op dat trams bij Ternoot elkaar niet rijdend mogen passeren. Ze wachten op elkaar en onlangs zat ik erin en werd een noodstop gemaakt. Chauffeur riep niets om. Een hond schoof meters door de tram. En een week terug moest ik de tram 1 halter ervoor verlaten.
tagrijn
Dat zijn dan weer de nadelen van trams als openbaar vervoer. Voordeel: minder vervuiling. Het is een afweging.
Pingback: