-
Snackbar Ockenburgh prachtig vernieuwd

Druk bezig met het uitmeten van de zinken ruiten bij Snackbar Ockenburgh Ik denk dat ik wel mag stellen, dat iedereen de Snackbar Ockenburgh vis & snacks kent, nietwaar?
Op de hoek van de Ockenburghstraat en de Wijndaelerweg staat al “eeuwen” deze snackcar.
Je kan er van alles kopen: snacks én vis. Jammie, de lekkerbekjes zijn prima te eten….
In de tijd dat men naar de Marathon ging, zal menigeen daar aan een tafeltje hebben gestaan.
Maar, na alle jaren, was het tijd voor wat vernieuwing. Zeker ook, omdat de ruimte om de snackcar krapper was geworden door alle nieuwbouw. -
Beeld Willem van Oranje wordt schoongemaakt

Beeld wordt schoongeschuurd Midden op het Plein in Den Haag staat een beeld van Willem van Oranje.
Dit beeld werd al in 1848 onthuld.
In de linkerhand heeft de prins een document waarop de namen staan van de steden die de Nederlandse opstand tegen de Spanjaarden begonnen. Bij zijn rechterbeen staat de hond volgens de overlevering één van de moordaanslagen op zijn baas heeft kunnen verhinderen.
Weersinvloeden, maar ook de stadsduiven tasten het beeld steeds aan.

