Stadsnieuws

Eerste 30.000 LEGO steentjes gearriveerd voor LEGOLAND

legoland
SCHEVENINGEN – Ground breaking van LDC Legoland Discovery Centre
COPYRIGHT RONALD SPEIJER

Vandaag zijn met een grote LEGO® truck de eerste 30.000 LEGO® steentjes gearriveerd voor de bouw van LEGOLAND ® Discovery Centre Scheveningen.
Een aantal kinderen uit de buurt droeg hun steentje bij door samen met Boet Hensen, Cluster General Manager van LEGOLAND® Discovery Centre Scheveningen, en wethouder Boudewijn Revis, ‘een duik te nemen’ in de indrukwekkende berg LEGO® steentjes op de Scheveningse boulevard. Het symboliseerde de feestelijke start van het leggen van de in totaal drie miljoen steentjes die benodigd zijn voor de overdekte binnenattractie.

Doelstelling van LEGOLAND ® Discovery Centres is om een creatieve omgeving te creëren voor kinderen van 3 tot 10 jaar. De attractie in Scheveningen krijgt gethematiseerde LEGO® speelzones, een creatieve LEGO® klas, een bouw- en testgebied, een gethematiseerde LEGO® “attractierit”, een 4D-bioscoop en een MINILAND. Ook zijn er speciale kamers voor verjaardagpartijtjes en feestjes en is er een leslokaal voor een speciale masterclass van een LEGO® Meester Model Bouwer. Tot slot biedt de attractie ruimte voor een grote LEGO® winkel op de boulevard. De unieke LEGOLAND® Discovery Centres zijn ontwikkeld door Merlin Entertainments. De vestiging op Scheveningen is de 27e wereldwijd, de eerste in Nederland en opent naar verwachting in het voorjaar van 2020 haar deuren. Voor meer informatie: www.legolanddiscoverycentre.nl

legoland
SCHEVENINGEN – Ground breaking van LDC Legoland Discovery Centre
COPYRIGHT RONALD SPEIJER

Leren door te spelen
LEGOLAND ® Discovery Centre is geïnspireerd door de belevingswereld van kinderen in de leeftijd 3 tot 10 jaar. De overdekte binnenattractie gebruikt de modernste leertechnieken, waardoor kinderen gestimuleerd worden om samen te werken, kritisch te denken en probleemoplossend te werken. Cluster General Manager Boet Hensen: “Merlin Entertainments zoekt constant naar geschikte locaties voor hun aansprekende formules en we zijn dan ook heel blij om op de mooie boulevard van Scheveningen, pal naast SEA LIFE, deze plek gevonden te hebben. Ook bij LEGOLAND® Discovery Centre staat naast interactief en leerzaam bezig zijn, plezier en veiligheid bovenaan. De komende maanden gaan wij zowel letterlijk als figuurlijk bouwen om de nieuwe binnenattractie tot een succes te maken. We kijken met het hele LEGO® team erg uit naar de opening in het voorjaar van 2020!”

Wethouder Boudewijn Revis voegt hieraan toe: “De komst van het LEGOLAND® Discovery Centre is fantastisch voor Scheveningen. Het draagt bij het programma “De Kust Gezond” en is weer een stap om Scheveningen de grandeur te geven die het verdient als mooiste badplaats van Noordwest-Europa.”

Over LEGOLAND® Discovery Centre
LEGOLAND® Discovery Centre is een overdekte binnenattractie gebaseerd op het iconische LEGO® steentje. Het concept is bedacht en ontworpen vanuit de belevingswereld van een kind en biedt een unieke en speciale plek voor 2 tot 3 uur interactief vermaak van hoge kwaliteit voor kinderen, hun familie en vriendjes in de leeftijd van 3 tot 10 jaar. De nieuwe attractie heeft gethematiseerde LEGO® speelzones, een creatieve LEGO® klas, een bouw- en test gebied, een gethematiseerde LEGO® “attractierit”, een 4D-bioscoop en een MINILAND. Ook zijn er speciale kamers voor verjaardagpartijtjes en feestjes en is er een leslokaal voor een masterclass van een LEGO® Meester Model Bouwer. De unieke LEGOLAND® Discovery Centres zijn ontwikkeld door Merlin Entertainments. De vestiging op Scheveningen is de 27e wereldwijd. Voor meer informatie: legolanddiscoverycentre.nl

 

Over Merlin Entertainments plc
Merlin Entertainments plc (Merlin) is een van de wereldleiders op het gebied van entertainment voor het hele gezin. Merlin exploiteert nu meer dan 120 attracties, 18 hotels en 6 vakantiedorpen in 25 landen en op 4 continenten. Hiermee is het de grootste exploitant van bezoekersattracties in Europa en de nummer twee wereldwijd. Het doel van Merlin is om samen met de 67 miljoen bezoekers over de hele wereld gedenkwaardige ervaringen en herinneringen te creëren. Dit dankzij de iconische merken, verschillende attractietypes en de toewijding en passie van ruim 28.000 medewerkers. Voor meer informatie: merlinentertainments.biz

 

Please follow and like us:

Laat een antwoord achter

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.