Stadsnieuws

HTM werknemers verdienen het in het zonnetje gezet te worden

De afgelopen periode was een ramp voor het openbaar vervoer.
Diverse lijnen die uitvielen door de hevige sneeuval; er was soms gewoon geen doorkomen aan. Lange wachttijden bij diverse haltes waren het resultaat.
De informatie op HTM hielp ook niet echt je op de juiste bestemming te brengen; informatie was niet ofwel niet aanwezig of te laat (zelfs voor de chauffeurs op de diverse lijnen!!!).
#fail zag je op twitter ook vaak als hashtag. En terecht.
9292ov.nl gaf ook de normale routes aan die het openbaar vervoer rijdt; slecht! Waarom past deze site de lijnen niet aan? Waardeloos.

Nu het zonnetje.
Dagen en nachten waren werklui van de HTM onvermoeibaar bezig bezig om de rails schoon en ijsvrij te krijgen.
Alle bussen, ondanks de slechte weersomstandigheden reden, zij het met vertraging.
En wat ik nog mooier vond; zij stopten zelfs voor mensen die de bus nodig hadden waar geen halte was. “Mensen hoeven in deze gladheid toch niet te rennen?”
Zij gaven iedereen informatie welke lijn zij het beste konden nemen om op de plaats van bestemming te komen.


Ik ben dan ook vaak in discussie gegaan met klagende mensen over het openbaar vervoer; hoe vervelend het soms ook was dat je soms lang moest wachten. De chauffeurs konden toch niets doen aan deze extreme situaties?
Wel ben ik boos over de informatievoorziening; die was naadje pet.
D66 en VVD uitten hun kritiek (klik) en ook burgemeester Van Aartsen was niet te spreken over de voorlichting van de HTM tijdens de sneeuwval (klik).

Please follow and like us:

5 reacties

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.