Stadsnieuws

Black Monday campagne van start bij Horeca

Black Monday
Black Monday bij Petit France aan de Leyweg

Op het Malieveld was een grote manifestatie vanmorgen.
Black Monday. Geen Black Friday, geen Cyber Monday, maar zwarte maandag.
De reden?
Het water staat de horeca aan de lippen.

Koninklijke Horeca Nederland lanceerde vandaag de landelijke campagne #blackmonday.
Onder de noemer #blackmonday roept KHN horecaondernemers op mee te doen aan deze landelijke actie.
De reden is de overheid duidelijk te maken, dat als niet direct aanvullende steun  maar ook perspectief wordt geboden, meer dan 50% van de sector op korte termijn failliet gaat en honderdduizenden mensen op straat komen te staan.

Black MondayZelf ben ik niet naar deze manifestatie geweest.
Maar bij diverse horeca ondernemingen zie je de posters waar duidelijk wordt, dat ook bij hun het water aan de lippen staat.
Bij Petit France aan de Leyweg onder andere.
De zijkant van dit gezellige restaurant was volledig geblindeerd en afgezet. Het leek wel, of ze een opheffingsuitverkoop hadden.
In eerste instantie schrok ik dus behoorlijk!

De voorkant aan de linkerkant zie je hetzelfde: kijk maar op de bovenste foto.
Gelukkig komen er nog steeds mensen hun koffie en lekkers afhalen.
Maar hoe lang is het nog haalbare kaart?

Ik roep iedereen in elk geval op vooral bij de horeca te blijven kopen zodat ook “na corona” er voldoende keuze blijft.

Please follow and like us:

Laat een antwoord achter

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.