computer/internet,  Diversen

Ongevraagde sms-dienst



Op 11 februari kreeg ik plots een sms’je van 5040 met de volgende tekst:
‘Dank u, uw betaling is nu volledig. Wij zouden het fijn vinden als u DaoPay in de toekomst opnieuw gebruikt’.
Nog nooit heb ik mij geabonneerd voor een betaalde sms-dienst. Ook heb ik nooit iets betaald via DaoPay; ik weet niet eens wat dat is.
Ik snapte er niets van.
Op mijn factuur werd wel mooi 2.52 euro afgeschreven en dat voor iets waar ik niet om had gevraagd!


Natuurlijk heb ik gegoogeld, maar uit de tekst kon ik ook niet wijs worden hoe ik me voor deze ‘dienst’ kon afmelden. Gelukkig kreeg ik geen verdere sms’jes meer, maar zou dat blijvend zijn?
Wel vond ik veel verschillende berichten die behoorlijk beangstigend waren; het bedrijf dat erachter zou zitten, Telefuture, is behoorlijk ‘berucht’. Mensen zijn al honderden euro’s kwijtgeraakt door dit bedrijf, zonder het te weten en zonder zich voor een dienst te hebben aangemeld. Terugdraaien, een klacht indienen (zowel bij dit bedrijf, als de Opta, als de provider) was voor zover ik dat kon lezen, onmogelijk gebleken.

Ik heb dus het zekere voor het onzekere genomen en me aangemeld bij SMS dienstenfilter, die jouw mobiele telefoonnummer gratis blokkeert voor betaalde sms-diensten. Zowel de éénmalige als de abonnementen.
Ik ben benieuwd of dit heeft geholpen; op mijn volgende factuur zal ik het wel merken.
Bij mij is het tot nu toe gelukkig beperkt gebleven bij één sms’je, maar als ik sommige verhalen lees….



Please follow and like us:

4 reacties

  • Geertje

    Hier nog één!
    Maar geconfrointeerd te worden met facturen van meer dan 100 euro zoals vele anderen zag ik ook niet echt zitten.
    Deze doenst heeft ook een forum, dus hoop maar dat ze inderdaad zeggen wat ze beloven voor wat betreft de privacy.

  • Nance

    ik heb hetzelfde gehad met Future Target BV. Ook een ongevraagde dienst..Kreeg er niet eens smsjes voor..was alleen maar geabonneerd. Koste mij ongeveer 6 euro ex BTW per week en dat 3 maanden lang! Heb gelijk een klacht ingediend bij mijn provider (Vodafone) die dit enorm goed opgepikt hebben; de dienst direct stop gezet hebben en mij de betaalde gelden (uit coulance) gecrediteerd hebben!
    Dus dikke pluim voor Vodafone..en de doodstraf voor Future Target BV.

  • Lisa

    Ik heb bij dao pay gebeld om een spel te verhogen maar omdat ik onvoldoende geld had en nog 38 seconden moest wachten is hij er mee gestopt en ben ik al mijn geld kwijt. ik kan niet meer opwaarderen dus al mijn geld is weggegooid…

Laat een antwoord achter

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.