Hollands Spoor is tot half december een bouwput

Wie nu langs station Hollands Spoor gaat, schrikt toch wel een beetje. Althans, dat deed ik vanmiddag. Het Stationsplein bij station Hollands Spoor gaat namelijk op de schop.
Op 1 juli begonnen diverse werkzaamheden, om de omgeving rond Hollands Spoor aantrekkelijker te maken. Maar ook is men begonnen met de onder meer riolering, tramrails en perrons die worden vernieuwd, waardoor verschillende tram- en buslijnen worden omgeleid.
Lastig voor al het verkeer, maar ook voor diegenen, die afhankelijk zijn van het Openbaar Vervoer.

Er komen bij het station zogenaamde tophaltes, volledig overdekt. Wel lekker in ons kikkerlandje!
Ook komt er Wifi en de sporen worden vernieuwd.
Tegelijkertijd met het aanpakken van de entree van het station en de nieuwe tramhaltes gaat de gemeente ook het riool vernieuwen. Alle werkzaamheden worden gecombineerd. Vandaar dat het een half jaar gaat duren. De verwachting is, dat de werkzaamheden op 18 december 2017 zijn afgerond.
Maar tot die tijd is het dus even goed opletten en aanpassen.
Kijk overigens maar eens hier op de site van de gemeente voor een impressie en verdere informatie.

Welke bus- en tramlijnen gaan iets merken van de werkzaamheden bij Hollands Spoor?
In totaal worden maar liefst 7 tram- en 2 buslijnen omgeleid. De meeste lijnen (tramlijnlijn 1, 9 , 11, 12, 16, 17) rijden in plaats van over het Stationsplein, via de Laakweg naar hun eindbestemming. Op- en uitstappen voor Hollands Spoor gebeurt bij de haltes Leeghwaterplein of Waldorpstraat. Dat betekent voor de meeste reizigers enkele minuten extra wandelen, of overstappen. De bushaltes achter Hollands Spoor voor lijn 18 en 26 vervallen. Op- of uitstappen doe je 300 meter eerder ter hoogte van het ROC Mondriaan.
Tramlijn 15
Reizigers uit de richting Nootdorp, stappen bij halte Oudemansstraat uit of over. Vanaf Leeghwaterplein gaat die lijn verder als lijn 11 naar Scheveningen. Lijn 15 gaat dus niet naar het centrum zoals gebruikelijk.