Politiek

Burgemeester Van Aartsen trapt campagne ‘Nie Klagûh, Stemmûh!’ af




‘Nie Klagûh, Stemmûh!’ Zo luidt de leus van de Haagse campagne die de opkomst bij de komende gemeenteraadsverkiezingen moet bevorderen.

Den Haag had de reputatie van de gemeente met de laagste opkomst voor wat betreft de gemeenteraadsverkiezingen. Een opkomst van hoger dan 50% is de beoogde doelstelling van de opkomstbevorderingscampagne.
Met diverse maatregelen wil Den Haag dit proberen te bereiken; stemmen in een stemtram en een stembus, NâchStemmûh, de stempas en ga zo maar door.







Burgemeester Jozias van Aartsen trapte de campagne ‘Nie Klagûh, Stemmûh!’ vanmiddag af op de Haagse Mart en bood het winkelend publiek na een toespraak warin hij iedereen opriep vooral te gaan stemmen groen-gele (echt Haags dus :-)) t-shirts van de campagne aan.

De keuze voor de Haagse Mart was bewust gemaakt, wie kent hem niet en wie komt er niet? Jammer dat in deze kou het rustiger was dan op andere dagen, al werd het wel steeds drukker en drukker bij de stand. Veel mensen wilden wel een T-shirt van de burgemeester en lieten zich informeren.





De gemeente Den Haag richt zich in haar opkomstbevorderingscampagne op twee specifieke doelgroepen: jongeren en degenen die wel stemmen bij Tweede Kamerverkiezingen, maar niet bij gemeenteraadsverkiezingen. Op deze laatste groep is de campagne Nie Klagûh, Stemmûh! gericht. De doelstelling van de campagne is Hagenaars te laten zien dat de zaken waar zij het meeste over klagen, juist die dingen zijn waar zij invloed op kunnen uitoefenen door te stemmen bij de gemeenteraadsverkiezingen.





Het is een groen-gele campagne die wordt versterkt door beelden van de onderwerpen waar Hagenaars het meest aan ergeren, zoals je kan zien op de posters die in de stand hingen op de markt.

Please follow and like us:

Laat een antwoord achter

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.